قیمت گذاری دستوری زیان هنگفتی به صنعت خودرو وارد کرده است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقی كردن قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم و هزینه های تولید در سال جهش تولید، باید در دستور كار مجلس آینده شورای اسلامی قرار بگیرد، گفت: قیمت گذاری غلط موجب شده زیان های هنگفتی به صنعت خودروی كشور تحمیل شود و در مقابل دلالان در این آشفته بازار سود های كلانی به جیب بزنند.

به گزارش پرشین خودرو، زهرا ساعی افزود: به گفته کارشناسان، خودروسازان با قیمت گذاری دستوری به طور متوسط 20 میلیون تومان روی هر دستگاه خودرو زیان می دهند این در حالی است که با خروج هر خودرو از خط تولید و ورود آن به بازار به طور میانگین 20 تا 50 میلیون تومان سود نصیب خریداران در کف بازار می شود.

نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با قیمت گذاری دستوری بیش از 40 هزار میلیارد زیان به صنعت خودرو قطعه سازی كشور تحمیل شده است وبه جای آن دلالان بیش از 10 هزار میلیارد تومان سود بردند.

 

خط تولید خودرو



وی تصریح کرد: تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار می تواند متضمن رسیدن خودرو به دست مصرف كننده واقعی باشد. اگر قیمت خودرو واقعی شود، پول به جای آن كه به سمت دلالی و واسطه گری برود به سمت تولید هدایت شده و تولید جان تازه ای می گیرد.

ساعی مهمترین الزامات جهش تولید را تامین سرمایه در گردش تولید برای خودرو سازان و قطعه سازان دانست و خاطرنشان كرد: بانك مركزی باید شرایط استفاده از تسهیلات را برای تولید كنندگان فراهم كند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عملكرد تیم مدیریتی ایران خودرو را در خصوص تعامل سازنده با قطعه سازان و عرضه محصولات جدید مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: ایران خودرو بومی سازی قطعات را سرلوحه كارخود قرار داده كه این امر در سال جهش تولید باید بیش تر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 122567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha