احتمال اجرای طرح ترافیک پس‌از شب‌های قدر یا اوایل خرداد

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که پیشنهاد اجرای طرح ترافیک پس از شب‌های قدر، امروز در شورای ترافیک تهران بررسی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سیدمناف هاشمی در تشریح جلسه ظهر امروز(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) شورای ترافیک تهران که در دفتر کار شهردار تهران برگزار شد، با بیان این‌که احتمال اجرای طرح ترافیک پس از شب‌های قدر و یا ابتدای خرداد وجود دارد، افزود: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح‌های ترافیکی تاکید داریم.

وی با بیان این‌که طرح پیشنهادی اجرای طرح ترافیک با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران، حناچی شهردار تهران و اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بررسی و نقاط ضعف و قوت طرح پیشنهادی بررسی شد، گفت: پیشنهاد شد پس از شب‌های قدر و یا ابتدای خرداد اجرای آن مدنظر قرار گیرد.

 

طرح ترافیک

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: لغو طرح ترافیک و طرح محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پی داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد که در این بسته پیشنهاد شد که در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود و همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که ابعاد مثبت و منفی این طرح طی دو هفته پس از اجراء، بررسی و سنجیده خواهد شد و چنانچه نیازمند تغییری باشد اصلاحات انجام خواهد شد، تصریح کرد: البته باید فاصله‌ی اجتماعی و مقررات پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل‌ونقل عمومی رعایت شود.

کد خبر 122615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha