نحوه قیمت گذاری خودرو در بازار آزاد مشخص شد

قیمت متعارف خودرو در کف بازار، همان قیمت تحویل خودرو درب کارخانه به اضافه حداکثر 10 درصد سود خواهد بود و خرید و فروش الزاماً باید در مراکز مجاز انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت نهایی خودرو در بازار آزاد بیان کرد: موضوع افزایش 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 23 درصدی محصولات سایپا، شامل خودروهای معوق شده نیست و این خودروها با همان قیمت های قبلی در اختیار مشتریان و ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه خودروسازان موظف به ارایه آمار تولید ماهیانه خود به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند، بیان کرد: سازمان حمایت با در نظر گرفتن سهمیه 60 درصد از تولید به تعهدات و معوقات و 40 درصد در قالب روش های سه گانه فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در سود و همچنین تناسب تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برای دو خودروساز، کار رصد و نظارت را انجام خواهد داد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت عملیاتی شدن درست روش های فروش را از دیگر اقدامات نظارتی این سازمان عنوان کرد و افزود: تمامی شرایط فروش اعم از کد ملی، عدم ثبت نام برای خرید خودرو در سه سال گذشته، داشتن گواهینامه رانندگی و سن و...، توسط سازمان حمایت مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

قیمت خودرو


تابش ادامه داد: اتحادیه ها و اتاق های اصناف در ساسر کشور مکلف به ارائه دستورالعمل تعیین شده به تمامی مراکز خرید و فروش خودرو اعم از نمایشگاه ها و شبکه های مجازی هستند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین گفت: موضوع احتکار خودرو نیز از موضوعات مهم و اولویت دار است که توسط این سازمان رصد خواهد شد و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ایجاد زیرساخت لازم برای اخذ مالیات از معاملات مربوط به خودروها شده است و در همین راستا مقرر شده است سایت های فروش خودرو نیز صرفاً با رعایت قیمت های متعارف، محصولات را در معرض فروش قرار دهند.

کد خبر 122636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha