کد خبر 122666
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تویوتا 20 ساله شدن فناوری هیبرید را جشن می‌گیرد

تویوتا 20 ساله شدن فناوری هیبریدی را با تولید تعدادی معدود، پریوس خاص ادیشن 2020 تویوتای 2021 جشن می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، مدل خاص پریوس مخصوص جشن 20 سالگی، تریم، ستون B و صفحه روی آینه را به رنگ سیاه، و بدنه را با رنگ قرمز سوپرسونیك یا سفید مرواریدی موسوم به سرمای باد Wind Chill Pearl عرضه می شود و تنها 2020 عدد از این نوع خاص تولید خواهد شد. ادیشن 2020 روی پریوس XLE FWD انجام می شود. رینگ این ادیشن خاص 17 اینچ با 5 پره سیاه است. پریوس 2021 از سیستم كمك راننده تویوتا موسوم به حس ایمن تویوتا 2.0 (Toyota Safety Sense 2.0) بهره مند می شود. از ویژگی های این سیستم، ترمز اضطراری خودكار پیش از برخورد، ردگیری عابر پیاده با نور لیزر، كروز كنترل راداری پویا، رصد نقطه كور، كمك به پارك خودرو، ردگیری دوچرخه سوار، هشدار خروج از بین خطوط، پرتو سوبالا خودكار و تشخیص علائم جاده ای است.

مراسم رونمایی از ادیشن 2020 روز 18 مه (29 اردیبهشت) ساعت 11 صبح به صورت اینترنتی و زنده پخش می شود. در این مراسم رونمایی، دو خودروی هیبریدی جدید هم معرفی می شوند. تویوتا جزئیاتی از این دو خودرو را منتشر نكرده و خواسته است كه جنبه غافلگیری را در این رونمایی حفظ كند. اما شاید نگاهی به سبد محصولات هیبریدی تویوتا، سرنخ هایی داشته باشد. در حال حاضر خودروهای سدان آوالون، كمری و كرولا و همچنین خودروهای هایلندر و راوفور (كه موفقیت خیره كننده ای به ثبت رسانده اند) ورژن هیبریدی هم دارند. علاوه بر اینها، پریوس هیبریدی و هیبریدی قابل شارژ با پریز برق هم جزو این سبد هستند. این را هم می دانیم كه راوفور پرایم هم در راه است.

 

حالا كه محصولات تویوتا را شمردیم، می ماند كرولای هاچ بك و كراس اور C-HR كه احتمال آن زیاد است و یاریس عادی و هاچ بك كه احتمال آن بسیار پایین است چون همان مزدا با تغییر قیافه است. اس یو وی های بزرگ تویوتا هم مثل 4Runner هم كه بسیار بعید است هیبریدی شود.

بنابر این نزدیك ترین حدس ها می توانند C-HR و كرولای هاچ بك باشند. شاید هم تویوتا برای این رونمایی، یك غافلگیری بزرگ در نظر گرفته باشد.

تویوتا در سال 2001 برای اولین بار مدل ساختارشكنانه هیبریدی را به بازار آمریكا معرفی كرد.

منبع: سایپا

کد خبر 122666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha