قیمت دستوری و مافیای واردات، پاشنه آشیل صنعت خودرو كشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ورود مافیای واردات به صنعت خودروسازی و قیمت دستوری برای خودرو را پاشنه آشیل ساماندهی بازار خودرو دانست.

به گزارش پرشین خودرو، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور با مافیای واردات تاکنون سرانجام خاصی نداشته، اضافه کرد: شرایطی كه به واسطه دلالان در حاشیه خودروسازی شکل گرفته، نمی گذارد خودرو سازی به سرو ما سامان برسد.

وی با تاكید بر توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی افزود: توجه به این مقوله سبب افزایش كیفیت و ایجاد رقابت میان تولیدكنندگان می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از ایران خودرو اشاره کرد و گفت: براساس منویات ایشان باید خودروسازی تقویت شود. ما هم به دنبال جهش تولید در این عرصه هستیم.

 

خط تولید خودرو



حسینی کیا افزود: خودروسازان باید حداكثر استفاده را از ظرفیت های تولید ببرند تا با افزایش عرضه وضعیت بازار را سامان دهند.

او با اشاره به تلاش های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در کاهش مشکلات و افزایش تیراژ تولید درخواست کرد: با استفاده از ظرفیت های مغفول مانده، تولید را افزایش داده شود تا بازار کمی اشباع شود.

حسینی‌کیا با تاكید بر افزایش بهره وری در خودروسازان گفت: باید با كاهش هزینه های جانبی مانند لجستیك كه تاثیر زیادی در قیمت تمام شده محصول دارد،‌در مسیر كاهش بهای تولید خودرو گام برداشته شود.

کد خبر 122682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha