فروشندگان کماکان رغبتی به معامله در بازار خودرو ندارند

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو معتقد است که در روزهای اخیر بیشتر سرمایه گذاران بازار در واکنش به تصمیمات جدید قیمتی فقط اقدام به پیشنهاد فروش کردند اما همچنان به دلیل حباب قیمت ها و آشفتگی بازار ارز، تمایلی به عرضه خودرو در بازار ندارند.

کاظم محمدی نیکخواه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، انتشار برخی خبرها در خصوص افت 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو را شایعه و با هدف ایجاد جو روانی به منظور ترغیب به عرضه خودرو در بازار دانست و اظهار داشت: افت قیمت خودرو با ارقام 10 تا 15 درصدی در حد شایعه بوده و بیشتر به دلیل ایجاد جو روانی و عرضه بیشتر در بازار خودرو مطرح می شود در حالی که با رکود حاکم بر بازار، عملا معامله ای صورت نگرفته که بر افت قیمت ها تا این میزان تاثیر گذاشته باشد.

وی همچنین در خصوص افزایش عرضه خودرو به بازار گفت: به رغم برخی اظهارات، افزایش عرضه خودرو به بازار صحت ندارد البته افرادی که خودروهایی را به دلیل سرمایه گذاری در پارکینگ ها داشتند در روزهای اخیر صرفا اقدام به پیشنهاد فروش می کنند و کماکان به دلیل حباب قیمتی در بازار تمایلی به معامله در بازار ندارند.
 

بازار خودرو


نوسانات بازار ارز فروشندگان را منصرف کرد

محمدی نیکخواه افزود: در این میان برخی خریداران نیز با استفاده از آشفتگی بازار اقدام به شایعه سازی و طرح مطالبی در خصوص افت شدید قیمت خودرو و عدم وجود متقاضی در بازار می کنند در حالی که به دلیل نوسانات اخیر در بازار دلار، فروشندگان رغبتی به عرضه خودرو در بازار ندارند.

به گفته این فعال بازار، هم اکنون بیشتر فروشندگان به دلیل التهابات بازار ارز و رشد قیمت دلار دست نگه داشتند تا بازار دلار از ابهامات قیمتی خارج شود.

نیکخواه همچنین در خصوص عوامل موثر بر افت قیمت خودرو در هفته های پیش رو اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به برنامه خودروسازان در خصوص سرعت در تحویل خودروهای معوق، طی هفته های آتی درصدی قیمت خودرو ریزش داشته باشد اما این کاهش قیمت نسبت به حباب بوجود آمده چندان چشم گیر نخواهد بود.


تدوام هجوم به بازار خودرو با کاهش سود بانک ها

وی در ادامه به تاثیر شرایط جدید فروش خودرو بر بازار تقاضا اشاره و خاطر نشان کرد : اجرای درست تصمیمات اخیر قیمتی و شرایط جدید فروش خودرو می تواند در بازار تاثیر بگذارد اما با توجه به کاهش سود بانک ها و افزایش پول های سرگردان، همچنان باید منتظر هجوم برای ثبت نام در پیش فروش ها به منظور حفظ ارزش دارایی ها بود.


مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند

این فعال بازار خودرو، با این حال تاکید کرد : برای هر گونه پیش بینی در خصوص بازار خودرو باید منتظر آنالیز قیمت و اعلام آن از سوی شرکتها بود گر چه در صورت ادامه جریان بازار ارز و رشد قیمت ها، بعید است فروشندگان رغبتی به عرضه و فروش داشته باشند.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران همچنین با اشاره به برخی اظهارات در خصوص وجود دلالان در بازار گفت: امروز 99 درصد فروشندگان در بازار دلال نیستند بلکه افرادی هستند که برای حفظ سرمایه اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کردند.

نیکخواه در پایان از مردم خواست تا رفع حباب قیمت ها و ایجاد تعادل قیمتی در بازار خودرو برای خرید خودرو دست نگه دارند.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 122727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha