کد خبر 122752
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
اخراج نیروی انسانی جنرال موتورز از سر دوراندیشی!

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، اخراج نیروی انسانی در بخش خودران را «از سر تدبیر» توصیف كرده است.

به گزارش پرشین خودرو، با این كه مدیر عامل جنرال موتورز، خودران ها را «فرصتی عظیم» در خودرو و حمل و نقل انسان می داند، تعدیل نیرو در این بخش را در سخنرانی روز جمعه خود دوراندیشانه وصف كرده است.

مری بارا، در كنفرانس سرمایه گذاران روز جمعه گفت: «ما در سفرهای انسان، فرصت عظیمی می بینیم، همین فرصت عظیم در بخش رساندن بسته ها به مشتریان وجود دارد. ما ستیزه جویانه و رقابت جویانه روی هر دو فرصت كار خواهیم كرد.»

140 نفر از نیروی انسانی در تولید خودروهای كروز Cruise یعنی حدود 8 درصد تعدیل می شوند. بهانه هم شیوع كرونا است كه سرمایه های شركت را خشكانده و اولین جایی كه جنرال موتورز برای كاهش هزینه به سراغ آن رفته طرح های آینده گرا و بخش هایی است كه بازگشت سرمایه در آن به زمان زیادی نیاز دارد.

مری بارا در حین سخنرانی برای بانك آمریكا با تأكید گفت كه «تعهد ما نسبت به كروز، خدشه ناپذیر است. اما فكر می كنم كاری كه انجام شده از سر دوراندیشی و تدبیر است. جایی كه فشردگی صورت گرفته بخش های غیرفنی است و قصد این بود كه تمركز روی توسعه و تكوین فناوری خودران باشد.»

 

جنرال موتورز

البته در همان روز جمعه، معاون مالی جنرال موتورز گفته بود كه فروش خودروساز اول ایالات متحده روند مثبت پیدا كرده و در حال بازگشت به وضع عادی بعد از پاندمی ویروس كرونا است.

دیویا سوریادوارا Dhivya Suryadevara معاون مالی جنرال موتورز در وبكست برای سرمایه گذاران گولدمان ساكس گفت: «هنوز در روزهای ابتدایی بازگشت به وضعیت عادی هستیم اما به اطمینان می توان گفت كه علائم مثبتی در همین دو هفته اول ماه مه در بخش فروش می بینیم.»

فروش خودرو در سطح جهانی از جمله در ایالات متحده صدمه جدی از ویروس COVID-19 به دلیل تعطیلی سرتاسری نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودروسازی دید. اما به تدریج بازارهای جهانی در حال بازگشایی و بازگشت به حالت عادی هستند. جنرال موتورز هم از هفته آینده اكثر عملیات خود را از سر خواهد گرفت.

جنرال موتورز روزانه فروش خودرو را رصد می كند و با نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود به شكل مستقیم در تماس است. این رصدها نشان میدهد كه در گرایش ها مردم تغییراتی ایجاد شده و برای مثال سهم وانت ها در تقاضای مردم بالا رفته است.

حالا كه خیلی از خودروسازان از روز دوشنبه همین هفته با كار باز می گردند، نگرانی از این بابت وجود دارد كه تأخیر در مكزیك می تواند كارخانه های آمریكا را به تعطیلی دوباره بكشاند و این بار دیگر دلیل آن ویروس نیست بلكه نرسیدن قطعه به خط تولید است.

معاون مالی جنرال موتورز می گوید: «سیستم بین آمریكا، كانادا و مكزیك، در هم تنیده است و جنرال موتورز درحال تماس با حكومت ها و سرمایه گذاران است كه اطمینان را برای بازگشت به كار و شروع دوباره ایجاد كند در عین حال شروع مجدد باید با حفظ و انجام پروتكل های سلامت و ایمنی انجام شود.»

منبع: سایپا

کد خبر 122752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha