کد خبر 122756
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
احداث 550 کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران از احداث 550 کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت تا سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران، درباره توسعه مسیرهای دوچرخه در پایتخت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای که در شهرداری تهران سال 97 تصویب شد هر منطقه در پایتخت باید تا سال 1401 سالانه 5 کیلومتر به مسیر دوچرخه آن افزوده شود.

وی بیان داشت: این برنامه پنج‌ساله تا حدودی با پیشرفت همراه بوده ولی انتظارات مورد نیاز هنوز حاصل نشده است چرا که سهم هر منطقه سالانه ساخت 5 کیلومتر مسیر دوچرخه است که در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایتخت به 550 کیلومتر مسیر دوچرخه نیاز دارد، گفت:‌بخش زیادی از اعتبار مورد نیاز ایجاد مسیرهای دوچرخه از طریق شهرداری‌های مناطق تأمین می‌شود.

 

دوچرخه

آزاده‌دل گفت:‌در حال حاضر 180 کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت داریم که بیشترین مسیر مربوط به منطقه 8 و کمترین مسیرها مربوط به منطقه 10 و 17 است.

وی با بیان اینکه توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار جدی شهرداری قرار دارد همچنین تا سال ۱۴۰۱ ان شالله ۵۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران خواهیم داشت، گفت:‌در اسفند سال پیش که به دلیل شرایط کرونایی به نوعی پایتخت تعطیل بود ساخت مسیرهای دوچرخه سرعت گرفت ولی اکنون با لغو طرح ترافیک و شلوغی خیابان‌ها این موضوع با کندی زیادی همراه شده است.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران به ضرورت همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس جهت ساخت مسیرهای دوچرخه اشاره کرد و گفت:‌ در مورد موضوع پلیس دوچرخه‌سوار نیز شهرداری تجهیزات مورد نیاز از جمله کانکس و دوچرخه را در اختیار پلیس قرار داده است و جزئیات بیشتر در این زمینه باید از پلیس پیگیری شود.

منبع: فارس

کد خبر 122756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha