کد خبر 122802
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
اجرای طرح ترافیک برای کسب درآمد نیست

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف ما از طرح ترافیک کاهش آلودگی هوا است و اگر پولی از این جهت به دست نیاوریم ناراحت نمی‌شویم، چرا که برای پول این کار را نمی‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر اسلامی تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز چند تذکر و بحث مهم توسعه تاسیسات و تجهیزات آبرسانی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. در سال گذشته طی مصوبه‌ای تامین منابع مالی برای شرکت آب و فاضلاب تهران داشتیم تا بتواند پروژه‌های خود را با سرعت بیشتری انجام دهد.

وی ادامه داد: براساس آن مصوبه چند تکلیف برای شرکت آب و فاضلاب تعیین شد و آنها در اواخر سال گذشته طی نامه‌ای تکالیف را برای ما ارسال کردند که آنها را به صورت اتوماسیون به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده بودم اما همین باعث سوءتفاهم شد که درست ارجاع نشده است.

هاشمی افزود: درصورتی که این تکلیفی بود که انجام دادیم و آب و فاضلاب نیز به صورت نامه برای ما ارسال کرد و از نظر من درست اجرا شده بود و در کمیسیون مربوطه بررسی شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دو مصوبه مربوط به پروژه‌های آب و فاضلاب از جمله تامین آب اضطراری زلزله پایتخت گفت: خوشبختانه اعضا با دقت نظرات خود را مطرح کردند و اعتراضاتی نیز به نحوه مدیریت جلسه داشتند که باعث تنش‌هایی شد و خوشبختانه به خیر گذشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با تصویب این دو مصوبه شرکت آب و فاضلاب با سرعت بیشتری می‌تواند به پروژه‌های خود ادامه دهد و تامین مالی کند اظهار داشت: امیدواریم این نقدینگی که در اختیار آنها قرار می گیرد حتما در پروژه‌هایی که مطرح شده مورد استفاده قرار گیرد.

 

محسن هاشمی


وی درخصوص مبلغی که به این مصوبات اختصاص داده شده گفت: عدد آن را نمی‌توانم بگویم اما قابل احصا است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شورای حل اختلاف دو مصوبه شورای شهر را تایید نکرده است گفت: همیشه این مساله پیش می‌آید و تمام مصوبات ما باید به هیئت تطبیق فرمانداری برود و بعضا پیش می آید که تایید نمی‌شود و در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هیات تطبیق ۷ بند از قانون بودجه را تایید نکرد و ما اصرار کردیم که اینها لازم است و به هیات حل اختلاف رفت. در آن جلسه که با اداره خانم جنیدی «معاون حقوقی ریاست جمهوری» برگزار شد شرکت کردم، و بعد از اینکه به صحبت‌های ما گوش دادند به ما گفتند که می‌توانید به تفاهم برسید.

هاشمی گفت: بنده، آقایان میرلوحی و فراهانی به عنوان نمایندگان شورا در جلسه‌ای با فرمانداری توافق کردیم از ۷ بند، سه بند را ما کوتاه آمدیم و ۴ بند را آنها کوتاه آمدند و تصویب شد. بعد از آن هیئت تطبیق یک بند دیگر را نیز مراعا کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اجرای مجدد طرح ترافیک و تخفیفاتی که شهرداری درباره ترافیکی جدید درنظر گرفته است آیا شهرداری لایحه‌ای ارسال می‌کند یا خیر گفت: شورای ترافیک شهر تهران جلسه‌ای تشکیل داد و قرار شد مصوبات به ستاد کرونا برود. ما در شورای ترافیک و یا شورای شهر هیچ وقت تصمیم نگرفتیم که طرح ترافیک را ملغی کنیم، تنها آقای نمکی در مصاحبه‌ای گفتند طرح ترافیک براساس مصوبه ستادملی کرونا وجود ندارد. البته من هنوز آن مصوبه را ندیدم و از آن به بعد مردم آزادنه تردد کردند و دیدید که اعضا نسبت به آن تذکر دادند.

وی ادامه داد: مصوبه جدید نیز باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا برود و من از آن خبر ندارم چرا که معمولا متنی برای ما نمی‌آید و اگر هم می‌آید برای شهرداری است و به دست من چیزی نرسیده است. نمی‌دانم چه بخش از مواردی که صحبت شده تصویب شده و قرار است اجرا شود و درباره آن صحبت نمی‌کنم تا سوءتفاهمی پیش نیاید.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص ضرر میلیاردی شهرداری از لغو طرح ترافیک گفت: ما این را ضرر فرض نمی‌کنیم. هدف ما از طرح ترافیک کاهش آلودگی هوا است و اگر پولی از این جهت به دست نیاوریم ناراحت نمی‌شویم، چرا که برای پول این کار نمی‌کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 122802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha