خودرو K132 از بهمن به بازار می آید / تولید پژو 301 متوقف شده است!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام توقف تولید پژو301 در ایران خودرو به دلیل حمایت از سیاست تولید داخل و داخلی سازی گفت: به زودی شاهد تبلیغات و معرفی محصول جدید K132 در رسانه ملی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد مقیمی با اعلام این مطلب افزود: K132 را در بهمن ماه سال جاری به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی، دلیل توقف تولید پژو301 را سیاست ایران خودرو در تولید محصول های اختصاصی با نشان این شرکت عنوان و تصریح کرد: در همین راستا بحث طراحی یک موتور مفهومی کم مصرف را در دستور کار داریم که در آبان ماه به همکاران مرکز تحقیقات به منظور انطباق روی محصول تحویل داده خواهد شد و ساخت آن نیز به بخش داخلی واگذار می شود.

مدیرعامل ایران خودرو با معرفی دیگر محصول جدید این شرکت افزود: کراس اوور جدید ایران خودرو را نیز در خردادماه رونمایی و از ابتدای سال 1400به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

شاسی بلند جدید ایران خودرو



وی در ادامه اظهار داشت: در اردیبهشت امسال ۴۳۲۶۹ خودرو تولید کردیم در حالی که اردیبهشت گذشته این آمار ۳۴ هزار دستگاه بوده است. از ابتدای سال نیز ۵۸۲۷۳ دستگاه تولید شده است که این رقم در سال گذشته بسیار کمتر از این آمار بود با این تفاوت که امسال به دلیل کرونا یک هفته دیرتر تولید آغاز شد.

مقیمی با ورود به بحث دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گفت: مکانیسم شورا در قیمت گذاری سال ۹۰ در نظر گرفته شده است در حالی که برخی از خودروها در سال ۹۰ تولید نمی شد ضمن اینکه بسیاری از خودروهای ایران خودرو از نظر فنی با سال ۹۰ متفاوت شده است.

وی اضافه کرد: استانداردهای الزامی در سال ۹۰، ۵۵ استاندارد بوده است در حالی که امروز ۸۵ استاندارد اجباری را باید رعایت کنیم که اینها هم از نظر تست و هم از نظر تامین قطعات هزینه ایجاد می کند که در مکانیسم شورای رقابت مغفول مانده است.

مقیمی تصریح کرد: خروج خودرو بدون پلاک از ایران خودرو ممکن نیست و امروز هم ابلاغ کردیم که از این کار جلوگیری شود.

وی در پایان از مردم خواست تا تخلفات نمایندگی های این خودروسازی را برای بررسی به این شرکت گزارش کنند.

کد خبر 122815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha