برنامه های اصلاحی فروش خودرو از زبان معاون بازرسی سازمان حمایت

معاون بازرسی سازمان حمایت برنامه های اصلاحی در سیستم فروش خودروسازان را تشریح کرد و گفت: به دلیل کنترل التهابات ایجاد شده در بازار خودرو نیازمند برنامه منسجمی در تولید و عرضه خودرو بودیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیدجواد احمدی، با اعلام این مطلب افزود: کارگروه تنظیم بازار مصوبه ای را تنظیم و تصویب کرده است که 3 مقطع برای نظارت و کنترل بازار و صنعت خودرو را پیش بینی می کند.

وی ادامه داد: نخستین مورد به مقطع تولید مربوط می شود که بنا شده است تا خودروسازان آمار تولید را به سقف یک میلیون و 200 هزار خودرو در سال جاری برسانند. در بحث عرضه نیز که در گذشته موجب نارضایتی های بسیاری شده بود، شیوه فروش خودرو در این مصوبه تغییر داده شد.

احمدی تصریح کرد: مدیریت تقاضا در بازار، سومین مورد و مهمترین بخشی است که در این مصوبه در نظر گرفته شده است. در گذشته بدون هیچ گونه پیش شرطی این امکان مهیا بود تا متقاضیان بتوانند به ثبت نام خودرو اقدام کنند که این امر با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار منجر به ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو شده بود.

 

خط تولید خودرو



وی ادامه داد: در این مصوبه با تغییر شیوه ثبت نام، محدودیت هایی برای کنترل تقاضا در نظر گرفته شده است تا خریدار واقعی بتواند به خرید خودرو از خودروسازان اقدام کند.

معاون بازرسی سازمان حمایت در تشریح این محدودیت ها گفت: ثبت نام یک خودرو با هر کارت ملی، الزام به داشتن گواهینامه، سن بالای 18 سال، نداشتن پلاک فعال، شماره حساب به نام خریدار و عدم خرید خودرو در 3 سال گذشته از خودروسازان بخشی از محدودیت هایی است که در این مصوبه با هدف کنترل تقاضا در بازار ایجاد شده است ضمن اینکه سند خودرو نیز به مدت یکسال در رهن خودروساز باقی می ماند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: ابطال گارانتی نیز یکی از مهمترین محدودیت ها برای ایجاد تقاضای واقعی در بازار است به این صورت که خریدار حتما باید در 3 ماه بعد از تحویل خودرو برای گارانتی مراجعه کند در غیر این صورت گارانتی خودرو ابطال خواهد شد.

کد خبر 122867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha