جنرال موتورز به باتری خودرو با دوام 1 میلیون مایل رسید

جنرال موتورز می گوید به باتری خودرو با دوام 1 میلیون مایل (1 میلیون و 600 هزار كیلومتر) تقریباً رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، هدف تمام خودروسازان رسیدن به فناوری باتری های خودرو است كه هم دوام طولانی داشته باشد و هم پیمایش به ازای هر بار شارژ آن خیلی زیادتر از رقبا باشد. حالا جنرال موتورز می گوید به دوام بالای باتری خودرو خیلی نزدیك شده است.

عدد 1 میلیون، آن قدر خیره كننده است كه 6 تا صفر آن باعث خبرساز بودن آن می شود.


جنرال موتورز میگوید در حال كار روی نسل بعدی باتری های اولتیوم ultium است كه در ماه مارس رونمایی كرده بود. داوگ پاركز قائم مقام اجرائی جنرال موتورز در جمع كنفرانس اینترنتی سرمایه گذاران این خبرها را منتشر كرد اما از زمان تولید انبوه این باتری های بادوام سخنی به میان نیاورد فقط گفت چند تیم در جنرال موتورز روی پیشرفت باتری ها كار می كنند و دیگر قرار نیست الكترود كوبالت در باتری استفاده شود و تمركز روی الكترولیت های حالت جامد است كه سرعت شارژ آن بسیار بالا است.

باتری های خودروهای برقی فعلی به طور متداول بین 100 تا 200 هزار مایل دوام می آورند و بعد از آن صاحبان خودرو مجبور به تعویض آنها می شوند كه هزینه بسیار سنگینی روی دست مالكان خودروهای برقی می گذارد.

در اوایل ماه مه، تسلا هم خبر از همكاری با باتری ساز خودروهای برقی در چین به نام CATL خبر داده بود. آنها حتی گفته بودند كه باتری های با دوام 1 میلیون مایل تا اواخر همین امسال یا اوایل سال بعد عرضه خواهند شد.

 

فناوری باتری های خودرو

شركت چینی CATL برای سایر خودروسازان باتری تأمین می كند و جنرال موتورز و شركت سائیك SAIC هم از مشتریان این باتری ساز چینی هستند.

جنرال موتورز از باتری های پیشرفته اولتیوم در ماه مارس رونمایی كرد. برای طراحی و تكوین این باتری 2.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترك) با شركت كره جنوبی LG Chem را شركت اولتیوم سلز Ultium Cells LLC نامگذاری كرده است.

آدام كوایاتكووسكی Adam Kwiatkowski قائم مقام مهندسی در قوای محركه برقی جنرال موتورز در یك كنفرانس اینترنتی جداگانه نیز خبر داد كه جنرال موتورز و ال جی كِم، انواعی از راه ها را برای كاهش قیمت باتری و افزایش دوام و پیمایش امتحان می كنند. این دو شریك در فعالیت هایی نظیر معدن، فلزات گران بها و پالایش فلزات نیز همكاری دارند.

مری بارا، مدیر عامل گروه خودروسازی جنرال موتورز اوایل سال 2020 تأكید داشت كه این خودروساز تا سال 2025 فروش سالانه خودروهای برقی در آمریكا و چین را به 1 میلیون دستگاه خواهد رساند.

منبع: سایپا

کد خبر 122897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha