کد خبر 122933
۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
تولید اولین خودروی برقی مزدا آغاز شد

تولید اولین خودروی نیم شاسی برقی مزدا با نام MX-30 در ژاپن آغاز شد. فروش آن در اروپا از پاییز همین امسال شروع می شود. اما در مورد بازار آمریكا هنوز خبری نیست.

به گزارش پرشین خودرو، كنجكاوی ما هم گُل داده و ما هم می خواهیم بدانیم اولین خودروی برقی مزدا چه ویژگی هایی دارد. تولید آن در ژاپن شروع شده و این كه چه زمانی به بازارهای جهانی و پاركینگ منزل شما می رسد خیلی معلوم نیست.

اولین خودروهایی كه از خط تولید ژاپنی بیرون بیایند راهی بازار اروپا می شوند، چون اروپا است كه خیلی به استانداردهای آلایندگی گیر داده است.


با باتری 35.5 كیلوات ساعت، انتظار پیمایش بیشتر از 124 مایل (200 كیلومتر) به ازای هر بار شارژ را نمی توان توقع داشت و اگر با استانداردهای آمریكا سنجیده شود كه از این هم كمتر خواهد بود. اما شایعاتی هم هست كه مزدا MX-30 به قوای محركه دوار rotatory engine مجهز است كه قدر پیمایش را بیشتر خواهد كرد. به هر حال اگر می خواهد در بازار آمریكا موفق شود باید این پیمایش را بهبود ببخشد.

 

خودروی برقی مزدا


درب های این مدل مزدا «سبك آزاد» و تریم داخلی آن شباهت زیادی به چوب پنبه دارد. عجب هم نیست چون مزدا تلاش كرده است اولین خودروی برقی را خیلی خاص طراحی كند. درب های آن برای باز شدن به ستون B نیاز ندارد و برای همین در اصطلاح به آن درب خودكشی یا suicide door هم می گویند. مزدا از این روش در خودروهای RX-8 برای اولین بار استفاده كرده بود. در كنسول مركزی در تریم داخلی این خودرو واقعا از چوب پنبه استفاده شده تا با محیط زیست سازگارتر باشد و در داشبورد و صفحه لمسی این خودرو از پلاستیك های بازیافتی بهره گرفته شده است.

مزدا در شعار دوست دار محیط زیست به بحث آلاینده ها و دودی كه از اگزوز خودرو خارج می شود، توجه نكرده است، بلكه در اكثر بخش های مرتبط با محیط زیست و ردپایی كه از خود به جا می گذارد دقت به خرج داده است.

منبع: سایپا

کد خبر 122933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha