صنعت خودرو در آستانه افول و نیازمند حمایت جدی مجلس است

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: صنعت خودرو در سال جهش تولید نیازمند حمایت مجلس و تصمیم گیری برای جهش تولید است از این رو انتظار می رود مجلس یازدهم، مجلسی برای تصمیماتی درست و مطابق با واقعیات در صنعت خودرو باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عادل پیرمحمدی در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبان مجلس یازدهم، با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت خودرو ، تنها صنعتی است که با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین اشتغال زایی را دارد به طوری که هم اکنون 2 هزار واحد قطعه سازی در کل کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به برنامه تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 99 گفت: برای تامین این میزان تولید باید سالیانه 20 میلیارد دلار واردات خودرو به کشور صورت گیرد در حالی که امروز به دلیل تولید خودرو در کشور، کل واردات صنعت خودرو 2 میلیارد دلار است در واقع 10 درصد از نیاز این صنعت از طریق واردات تامین می شود.

 

نشست هم اندیشی قطعه سازان


مدیرعامل ساپکو در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه صنعت خودرو در آستانه افول و نیازمند حمایت جدی مجلس است، افزود: هم اکنون ایران خودرو با تمام قوا و در دل تحریم ها روزانه 2 هزار دستگاه خودرو تولید می کند این در حالی است که در تحریم ایران، صنعت خودرو اولین صنعتی است که مورد تحریم دشمنان قرار گرفت.

پیرمحمدی همچنین به برخی مشکلات این صنعت در حوزه ارز، مالیات و قانون کار اشاره و بر لزوم حمایت برای غلبه بر مشکلات صنعت خودرو تاکید کرد.

وی در ادامه حیات بسیاری از صنایع را وابسته به صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 70 درصد متقاضی صنعت فولاد و نزدیک به 50 درصد مشتری صنایع آلومینیوم، مس و پتروشیمی ها صنعت خودرو است و در صورتی که این صنعت متوقف شود تمام این صنایع ضربه خواهند خورد.

به گفته مدیرعامل ساپکو، در صورتی که چرخ صنعت خودرو به معنای واقعی به حرکت درآید این جریان موجب تحرک بسیاری از صنایع داخلی خواهد شد.

 

گزارش تصویری نشست هم اندیشی قطعه سازان با نمایندگان مجلس یازدهم

 

کد خبر 122942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha