صنعت خودروسازی باید از الگوی تولید با کیفیت تبعیت کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودروسازی باید از الگوی تولید باکیفیت و قابل رقابت تبعیت کند.

به گزارش پرشین خودرو، حسین مدرس خیابانی، با بیان این مطلب گفت: امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند به تنهایی جهش تولید را رقم بزند؛ بلکه سایر وزارتخانه‌ها و دستگاههای دولتی، سیستم بانکی، سازمان برنامه و بودجه و به خصوص بانک مرکزی نیز باید این وزارتخانه را یاری رسانند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود نهادهای عمومی قدرتمند در کشور، تاکید کرد: این نهادهای عمومی در بسیاری از عرصه‌های تولید پیشگام بوده و افتخارآفرینی می‌کنند؛ بنابراین باید با همکاری آنها زمینه را برای جهش تولید، فراهم و وابستگی خود به سایر کشورها در حوزه واردات را کم کنیم.

وی با اشاره به خوداتکایی ایران در صنایع دفاعی تأکید کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران توانست در بخش‌های نظامی خوداتکا شود و از تهدیدها، فرصت بسازد؛ خوداتکایی در بخش صنعت و معدن نیز می تواند رخ دهد و این امر، در شرایط کنونی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

 

سرپرست وزارت صنعت


مدرس خیابانی ادامه داد: مشابه صنایع دفاعی که کشور هم اکنون در آن سرآمد و صاحب قدرت است، صنایع غیرنظامی نیز باید در مسیر رشد و جهش گام بردارند و افزایش اشتغال را رقم زنند تا بتوان استقلال صنعتی کشور را ارتقاء داد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون وقت آن رسیده که اثبات کنیم همانطور که صنایع غیرنظامی ایران که با تشدید تحریم‌ها، بیشتر شکوفا شده‌اند، در حوزه صنایع غیرنظامی نیز می‌توان نسبت به پیشبرد اهداف جهش تولید در کشور اقدام کرد.

به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر بتوانیم در شرایط کنونی اقتصاد و تولید را حمایت کرده و حرکت جهش‌گونه‌ای در آن به راه بیاندازیم، آرزوی مقام معظم رهبری مبنی بر بستن درب‌های چاه نفت و اداره اقتصاد ایران با ارزهای غیرنفتی را محقق کرد.

کد خبر 122945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha