کد خبر 122969
۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
غول اجاره خودرو آمریکا ورشکست شد

شرکت هرتز با بیش از یک قرن سابقه در صنعت خودروی آمریکا، شب گذشته به خاطر کاهش شدید تقاضای اجاره خودرو ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت هلدینگ هرتز که با بیش از یک قرن سابقه یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت اجاره خودروی آمریکا به شمار می‌رود شب گذشته به خاطر کاهش شدید تقاضا ناشی از شیوع کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

هیأت مدیره این شرکت بزرگ آمریکایی تائید کردند که برای دریافت حمایت‌های ورشکستگی ذیل بند 11 در دادگاه دلاور، اقدام کرده است.


از دیگر دلایل ورشکست شدن هرتز این است که این شرکت نتوانست برای دریافت کمک‌های مالی و وام با مقامات بانکی به توافق برسد.

این شرکت نه تنها در آمریکا فعالیت می‌کرد بلکه در اروپا، استرالیا و نیوزیلند حضور داشته که البته بنا به اعلام مقامات هرتز، فعالیت‌های این شرکت آمریکایی در خارج از این کشور مشمول ورشکستگی نیست.

 

اجاره خودرو هرتز

بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت هرتز از محل اجاره خودرو در فرودگاه‌ها تامین می‌شود و به خاطر سقوط بیش از 90 درصدی مسافران هوایی، درآمد هلتز هم به شدت پایین آمده است.

این شرکت 38 هزار کارمند در سراسر جهان داشته و 19 میلیارد دلار بدهی دارد.

در واقع هرتز یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که به خاطر شیوع کرونا ورشکست شده‌اند.

به طور کلی بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های نفتی و گازی به خاطر شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از اجرای سیاست خانه نشین کردن مردم در آمریکا، ورشکست شدند.

منبع: فارس

کد خبر 122969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha