کد خبر 123021
۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
دلیل واریز 50درصد مبلغ خودرو در طرح قرعه‌کشی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دلایل مختلفی برای دریافت 50 درصد وجه از متقاضیان در طرح جدید ثبت نام خودرو وجود دارد، گفت: با دریافت وجه فقط متقاضی واقعی وارد جریان خرید شده و تقاضای غیرواقعی کاهش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی  در پاسخ به این سوال که چرا کلیه متقاضیان خرید خودرو ملزم به واریز وجه به حساب خودروسازان هستند و این کار موکول به مشخص شدن نتایج قرعه کشی نشده است گفت: طرح ساماندهی نحو فروش خودرو مصوب کمیته خودرو بوده و در جلسه کارگروه تنظیم بازار هم ارائه شده است که در این طرح در خصوص فروش فوق العاده با موعد تحویل حداکثر سه ماه بحث قرعه کشی اعلام شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از اشکالاتی که همواره در زمینه فروش فوری خودرو مطرح بود این بود که امکان ثبت نام در سایت‌های خودروسازان به دلیل کثرت مراجعین و تکمیل سریع ظرفیت وجود نداشت که این موضوع در طرح ساماندهی با اعطای زمان مناسب (یک هفته) برای ثبت نام متقاضیان مرتفع شده و فرصت برابر برای حائزین شرایط ثبت نام وجود دارد.


* دلایل واریز 50 درصد از وجه خودرو در طرح قرعه‌کشی

وی افزود: دلایل مختلفی برای واریز ۵۰ درصد وجه در این طرح وجود دارد؛ دلیل اصلی این است که فقط متقاضیان واقعی ثبت نام کنند، زیرا با دریافت وجه فقط متقاضی واقعی وارد جریان خرید شده و تقاضای غیر واقعی کاهش می‌یابد.

صادقی نیارکی بیان داشت: طرح ساماندهی با سه روش فروش فوق العاده ، پیش فروش و مشارکت در تولید به گونه طراحی شده که خودرو را صرفا کالای مصرفی بادوام تلقی کرده و این کالا از جمله کالای سرمایه ای خارج می کنند.

 

فروش خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: محدودیت‌هایی نظیر محدودیت هر کدملی صرفا یک خودرو‌، عدم خرید متقاضی در ۳۶ گذشته از خودروسازان، داشتن گواهینامه معتبر پایه دوم،‌ نداشتن پلاک انتظامی فعال، اخذ ۵۰ درصد وجه در مرحله پیش ثبت نام، نداشتن سود مشارکت و سود انصراف (در طرح‌های فروش فوق العاده و پیش فروش)، ترهین سند برای یکسال (در فروش فوق العاده)، ابطال گارانتی در صورت عدم مراجعه به سرویس اولیه ظرف سه ماه و برخورد تعزیری با احتکار کنندگان خودرو و ... جملگی برای واقعی کردن طرف تقاضا بوده و از سوی دیگر اعطای زمان مناسب و فرصت برابر برای ثبت نام هدف دیگر طرح ساماندهی یعنی عدالت در توزیع می باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصل بر قرعه کشی نیست، افزود: چنانچه ثبت نام کنندگان و متقاضیان خرید خودرو با خودرو قابل تحویل برابر باشد نیاز به قرعه کشی نیست. لازم به توضیح است فرایند قرعه کشی به صورت کاملا تصادفی و با حضور دستگاه‌های نظارتی در شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: دلیل دیگر اخذ ۵۰ درصد وجه خودرو در هنگام ثبت نام، آن است که در صورت انجام قرعه کشی، منتخب به صورت غیررسمی خودرو را واگذار نکند.

کد خبر 123021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha