کد خبر 123032
۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پیش بینی جنجالی مدیر عامل ولوو

مدیر عامل خودروسازی سوئدی ولوو پیش بینی جنجالی مطرح كرده است كه ممكن است درست از آب بیرون بیاید.

به گزارش پرشین خودرو، یكی از پیشرانه های مهم صنعت خودرو، پیشرفت فناوری ها در این صنعت است و در یك یا دو دهه گذشته، پیشرفت فناوری ها سرعت تصاعدی پیدا كرده است. دهه آینده نیز فصلی از گسترش خودروهای برقی، خودكار و خودران شدن بخش مهمی از خودروها، اتصال خودروها به شبكه های پیچیده اینترنتی و انواع بسیار متنوعی از اپلیكیشن های مفید و كاربردی در این شبكه ها است. اكثر این پیشرفت ها در افق دید مدیران ارشد صنعت خودرو قابل پیش بینی و قابل رؤیت بود اما آن چه به طور ناگهانی در افق دید ظاهر شد، شیوع ویروس كرونا و تعطیلی های سراسری و تغییرات بنیادی در كسب و كارها و شیوه زندگی مردم بود. این عالمگیر شدن ویروس، وقفه بزرگی ایجاد كرد و برخی از كسب و كارها را زمین گیر كرد. صنعت خودرو به شدت تحت تأثیر آن قرار گرفت و واكنش خودروسازان بزرگ دنیا به این وقفه بسیار متنوع و متفاوت بود. برخی زود جنبیدند و برخی صبوری به خرج دادند و برخی حتی طاقت تحمل آن را نداشتند.


مدیر عامل ولوو، هاكان ساموئلسوندر یك كنفرانس اینترنتی كه فایننشال تایمز از طریق وبسایت اتوكار ترتیب داده بود، اظهار نظری كرده كه جای تأمل دارد و برخی معتقدند كه حق با او است. ساموئلسون می گوید پاندمی كرونا زودتر از آن چه تصور می شد به عصر موتورهای درون سوز [احتراق داخلی] پایان خواهد داد.

ساموئلسون در این كنفرانس اینترنتی گفت: «برقی سازی خودروها خیلی سریع تر اتفاق خواهد افتاد. برای خودروسازانی كه به فناوری های نو ارتقا می یابند بسیار مفید است، برای حكومت ها و دولت ها، حمایت از خودروهای برقی منافع زیادی به بار می آورد، هر چند كه در سال های ابتدایی قیمت آن بالا است.» ساموئلسون باور دارد كه برنامه های تشویق خرید خودروی نو و خروج خودروهای فرسوده موسوم به «پول نقد به قراضه» Cash for Clunkers هدر دادن منابع مالی است.

طبیعی است خودروسازانی كه سرمایه گذاری هنگفتی را برای گسترش خودروهای برقی به ویژه شاسی بلند برقی آغاز كرده اند، دم از پایان عصر خودروهای درون سوز بزنند. این را به خاطر داشته باشید كه خودروساز ولووی سوئدی در حال راه اندازی خط تولید ولوو XC40 است كه یك خودروی شاسی بلند برقی است. بنابراین باید از مدیر عامل آن انتظار داشت كه از الفاظی استفاده كند كه به رونق محصول جدیدش كمك كند.

با این حال شیوع ویروس كرونا، افق دیدها را تغییر داده و نگاه ها نسبت به خودروهای نو هم تحت تأثیر این افق دید قرار گرفته است ولی معنی آن این نیست كه از حالا مردم با شتاب به سمت خرید خودروهای برقی گرایش پیدا می كنند.

ساموئلسون در این كنفرانس خبری گفت: «تقاضا برای خودرو در اروپا 30 درصد و در چین 20 درصد بیشتر از زمان قبل از آغاز شیوع كرونا شده است و اگر این سیگنال ها درست باشند، معنی آن این است كه روند بهبودی خوب پیش می رود. امید من هم این است كه این سیگنال ها درست باشند والا فاجعه بزرگی در انتظار این كسب و كار بود.»

ساموئلسون یك پیش بینی دیگری هم در بخش سازندگان و قطعه سازان مطرح كرده كه جای تأمل دارد. او می گوید: «اروپا و ایالات متحده به مشاغل مرتبط با تولید نیاز بیشتری پیدا می كنند. چون ما باید خودرو را جایی تولید كنیم كه می فروشیم. معنی ندارد كه تكیه ما به چین باشد و اجازه بدهیم همه چیز را آنها بسازند.»

منبع: سایپا

کد خبر 123032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha