کد خبر 123057
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
​بنز در مسیر هیبریدی شدن!

برخی از محصولات مرسدس بنز هم از سال آینده هیبریدی می شوند. از جمله محصول ایی450، ایی53 كوپه و سقف تاشو.

به گزارش پرشین خودرو، سدان كلاس ایی مرسدس بنز یكی از محصولات محبوب و دوست داشتنی این كمپانی بوده و هست، حداقل تا پیش از این كه شاسی بلندها این همه طرفدار پیدا كنند. این كلاس از محصولات مرسدس بنز همیشه آخرین فناوری ها را با خود دارد و اختلافش با كلاس های سی و اس در پویایی رانندگی با آن است. هر چند این طرز صحبت كردن از محصولات یك خودروساز بوی هواداری می دهد اما به هر حال كلاس ایی مرسدس بنز با تغییراتی كه برای سال 2021 در نظر گرفته خبرساز شده است. خبر این كه علاوه بر آن كه مرسدس بنز، دستی به روی كوپه و سقف تاشوی كلاس ایی می كشد، قرار است این كلاس از محصولات بنز هم هیبریدی شود؛ البته خیل ملایم.

یعنی قرار نیست مثل پریوس دو رگه ای از بنزینی برقی باشد فقط قرار است یك سیستم برقی 48 ولتی به كارایی و عملكرد این خودرو بیفزاید و از تركیب استارتر/ژنراتور starter/generator بهره مند شود. با افزوده شدن این قوای محركه برقی به كلاس ایی مرسدس بنز، 21 اسب بخار به توان آن و 148 پوند-فوت به گشتاور آن اضافه خواهد شد. با این هیبریدی شدن، كلاس ایی مرسدس بنز به توان 362 اسب بخار و 369 پوند-فوت در محصول E450 می رسد. افزایش 21 اسب بخار محسوس است، ضمن این كه هیبریدی شدن، به معنی كاهش مصرف سوخت هم هست.

حالا كه قرار است مرسدس بنز در محصولات كلاس ایی خود تغییراتی ایجاد كند، چه بهتر كه از لحاظ زیبایی شناختی هم دست به روی این محصولات بكشد. در طراحی چراغ های ال ایی دی جلوی این خودرو از هوزینگ تخت تری استفاده شده تا به زیبایی آن بیفزاید ضمن این كه این چراغ ها هوشمند شده اند، به بیان ساده تر، به خاطر داشتن حسگر و تراشه، كار راننده آسان شده، چون خود این چراغ ها كم شدن نور را با حسگر تشخیص می دهند و پردازشگر هم فرمان روشن شدن و خاموش شدن این چراغ ها را صادر می كند. چراغ های عقب هم ال ایی دی است و در طراحی و فناوری آن تجدید نظر شده و از فناوری به روزتری استفاده شده است. دستی كه مرسدس بنز روی طراحی این كوپه و سقف تاشو كشیده، به این سدان جلوه ای نرم تر و در عین حال پر زرق و برق تر داده است.

 

مرسدس بنز


شاید مهمترین تغییر در داخل كابین كلاس ایی مرسدس بنز افزودن سیستم MBUX است. سیستم صوتی، تصویری و اینترنتی روی داشبورد خودرو. این سیستم ابتدا در كلاس آ در محصولات مرسدس بنز جوانه زد اما حالا سر از محصولات و كلاس های دیگر هم در آورده است. یك صفحه نمایش 12.3 اینچی است كه فرمان های گفتاری راننده را اجرا می كند.

افزودن آپشن های كمك به راننده هم كه جای خود دارد و انتظاری غیر از این نیست كه محصولات سال 2021 به آخرین این فناوری ها مجهز باشد.

شاید توضیح در باره مشخصات فنی E450 و E53 ای ام جی برای علاقه مندان این محصولات توضیح واضحات باشد، اما به هر حال قابل ذكر است كه قوای محركه این خودرو 3 لیتری مجهز به توربوشارژر و 6 سیلندر است. مشخصات مصرف سوخت هم اواخر 2020 قبل از عرضه این خودرو منتشر می شود. جلوی پنجره این مدل پانامریكانا خواهد بود.

منبع: سایپا

کد خبر 123057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha