کد خبر 123073
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
رونمایی از کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت

هاچ‌بک کیا ریو ۲۰۲۱ با به‌روزرسانی سیستم محرکه نیم‌هیبریدی، مجموعه‌ای از تغییرات بیرونی و داخل کابین، به‌همراه طیف وسیعی از سیستم‌های هوشمند ایمنی برای عرضه در بازار اروپا رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، هیوندای و کیا طی سال‌های اخیر به استفاده از فیس‌لیفت‌های جامع در مدل‌های خود عادت کرده‌اند و کیا ریو ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست. نسل چهارم کیا ریو، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است که از جمله می‌توان به تغییرات ظاهری بدنه، فناوری‌های ایمنی و سیستم سرگرمی و همچنین اولین سیستم نیم‌هیبریدی بنزینی ۴۸ ولتی کیا اشاره کرد.

نسخه‌ی فیس‌لیفت کیا ریو در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی و هنگامی که خودروساز کره جنوبی در حال آزمایش نمونه اولیه این مدل با مقادیر بسیار زیادی استتار بود، مشاهده شد. اکنون با گذشت پنج ماه، کارهای توسعه درباره‌ی هاچ‌بک کیا ریو انجام شده و زمان آن رسیده است که نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی ریو به‌طور رسمی رونمایی شود.


تغییرات ظریف در داخل و خارج خودرو

ازلحاظ بصری، دقت بسیاری بالایی لازم است که مدل پیشین کیا ریو از نسخه‌ی فیس‌لیفت و اصلاح‌شده تمیز داده شود؛ اما این مدل با داشتن سپر عریض‌تر و تهاجمی‌تر که از محفظه‌ی جدید چراغ مه‌شکن بهره می‌برد، جذابیت بالاتری در بخش جلویی دارد. عرضه‌ی چراغ‌های تمام LED و سیستم روشنایی روز (DRL) در تمام مدل‌ها به‌طور استاندارد، مطمئناً به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد. کیا دو رنگ جدید را نیز به‌نام‌های Perennial Grey و Sporty Blue معرفی کرده که تعداد کل گزینه‌های رنگ این خودرو را به ۹ می‌رساند و مجموعه‌ای از رینگ‌های ۱۶ اینچی با طراحی جدید هشت‌پره نیز موجود است.

بزرگ‌ترین تغییر در داخل کابین، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی در کنسول میانی و نمایشگر دیجیتال ۴/۲ اینچی در پنل روبه‌روی راننده است. کیا ریو ۲۰۲۱ دارای سیستم سرگرمی پیشرفته به‌روزرسانی‌شده مجهز به بلوتوث چند اتصالی، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم در مدل‌های مجهز به سیستم صوتی با نمایشگر ۸ اینچی و همچنین قابلیت‌های تله‌ماتیک UVO کانکت «Phase II» است.

کیا همچنین گزینه‌های سفارشی جدیدی در داخل کابین در قالب پکیج رنگ آبی جدید ارائه می‌دهد که شامل پشتی‌های رنگی صندلی‌ها، داشبورد و دسته‌ صندلی‌های رنگی با دوخت متضاد می‌شود. مدل‌های GT-Line نیز دارای فضای داخلی تک‌رنگ سیاه با دوخت سفید متضاد روی صندلی‌ها و همچنین داشبورد با طرح فیبر کربن هستند. علاوه بر این، تمام مدل‌های کیا ریو ۲۰۲۱ اکنون به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی استاندارد برای راننده و به‌عنوان آپشن برای سرنشین جلو مجهز شده‌اند.

 

کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت

 

سیستم محرکه جدید هیبریدی

تاکنون مهم‌ترین به‌روزرسانی در زیر کاپوت کیا ریو ۲۰۲۱ پنهان شده است. در آنجا، کیا پیشرانه‌ی ۱ لیتری نیم‌هیبریدی جدیدی را معرفی می‌کند که جایگزین پیشرانه قبلی ۱ لیتری T-GDi کپا (Kappa) می‌شود. سیستم محرکه‌ی جدید الکتریکی از پیشرانه احتراق داخلی سه سیلندر در ترکیب با استارتر ژنراتور یکپارچه برای کاهش ۸ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن طبق استاندارد WLTP در اروپا بهره می‌برد. پیشرانه‌ی جدید Smartstream که در هیوندای i۲۰ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، با همان بیشینه قدرت پیشین خود معادل ۱۰۰ یا ۱۲۰ اسب‌بخار ارائه می‌شود.

کیا ریو ۲۰۲۱ به اولین خودروی این برند تبدیل می‌شود که از سیستم محرکه برقی بنزینی نیم‌هیبریدی (MHEV) استفاده می‌کند. این سیستم با نام اکوداینامیکس پلاس، از پیشرانه‌ی جدید ۳ سیلندر ۱/۳ لیتری T-GDi اسمارت‌استریم کیا (پیشرانه‌ی بنزینی توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت) با سیستم ۴۸ ولتی MHEV کیا برای افزایش بهره‌وری سوخت ازطریق دستیار گشتاور الکتریکی و سیستم ترمز احیاکننده بهره می‌برد.

با این حال، سیستم محرکه قدرتمند اسمارت‌استریم اکنون ۱۶ درصد گشتاور بیشتری (۲۰۰ نیوتن‌متر) نسبت به مدل‌های پیشین دارد. کیا به‌طور کلی ادعا می‌کند که پیشرانه جدید اکوداینامیکس پلاس باعث کاهش بین ۸/۱ تا ۱۰/۷ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن کیا ریو طبق استاندارد NEDC می‌شود. هر دو سیستم محرکه‌ی نیم‌هیبریدی به سیستم Drive Mode Select متشکل از حالت‌های رانندگی اکو، اسپرت و نرمال مجهز خواهند شد.

ریو اکوداینامیکس پلاس جدید، همچنین اولین مدلی از خودروهای کیا است که قابلیت جعبه‌دنده دستی هوشمند جدید این برند (iMT) را دراختیار مشتریان قرار می‌دهد. به‌جای اتصال مکانیکی، کلاچ iMT صرفاً به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود. به گفته‌ی مسئولان کیا، استفاده‌ی راننده از جعبه‌دنده دستی معمولی، به راندمان بیشتر مصرف سوخت و کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کند.

سیستم محرکه‌ی نیم‌هیبریدی کیا ریو ۲۰۲۱ با جعبه‌دنده دستی تازه توسعه‌یافته همراه‌با سیستم کنترل الکترونیکی کلاچ تکمیل می‌شود. مسئولان کیا می‌گویند که جعبه‌دنده‌ جدید مجهز به سیستم کلاچ الکترونیکی با سیستم نیم‌هیبریدی ادغام شده است تا پیشرانه را در هنگام نیاز، زودتر خاموش کند؛ درحالی‌که این کار در هنگام استفاده از قابلیت استارت-استاپ، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. پیشرانه‌ی بنزینی ۱ لیتری غیر هیبریدی ریو از این پس با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته جدید و همچنین با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه دردسترس خواهد بود. علاوه بر این، پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با بیشینه قدرت ۸۴ اسب‌بخار نیز وجود دارد.

 

کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت

کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت
 

فناوری‌های ایمنی جدید

کیا ریو ۲۰۲۱ با امکانات ایمنی شامل جدیدترین سیستم‌های پیشرفته دستیار رانندگی (ADAS) مانند دستیار پیشگیری از برخورد در جلو با عابر پیاده، وسیله نقلیه و تشخیص دوچرخه‌سوار، دستیار حفظ مسیر حرکت، هشدار توجه راننده و اخطار برخورد در نقطه کور دید راننده عرضه می‌شود. سیستم‌های موجود شامل دستیار پیشگیری از برخورد در نقطه کور دید راننده، اخطار هوشمند حداکثر سرعت، کروزکنترل هوشمند، دستیار پیشگیری از برخورد در عقب، هشدار سرنشین عقب و هشدار انحراف (حرکت) خودروی جلویی است.

هاچ‌بک کیا ریو فیس‌لیفت طی سه‌ماهه سوم امسال در اروپا عرضه خواهد شد، ولی هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی عرضه‌ی این مدل در بازار ایالات متحده آمریکا وجود ندارد.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو کیا در ایران و بازار جهانی، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز کره‌ای را در بخش محصولات زومیت ببنید.

منبع: زومیت

کد خبر 123073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha