کد خبر 123074
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
بسته حمایتی دولت آلمان برای صنعت خودرو

آلمان برای صنعت خودروی خود ارزش خاصی قائل است، برای همین هم حاكمیت در این كشور برای عبور از بحران كرونا و بازگشت به حالت عادی، حمایت هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، ائتلاف حاكم در آلمان به ریاست صدر اعظم آنگلا مركل در حال آماده سازی یك بسته حمایتی برای بهبود و بازگشت به حالت عادی صنعت خودروی این كشور بعد از شیوع جهانی ویروس كرونا است كه در سال جاری اجرایی می شود و قرار است بزرگترین اقتصاد اروپا را از ركودی نجات دهد كه از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه است.

اولاف شولز وزیر مالی از حزب سوسیال دموكرات و پیتر آلتمایر وزیر اقتصادی از حزب دموكرات مسیحی مركل هفته آینده از اقدامی رونمایی می كنند كه به قول خودشان «به موقع، هدفمند، موقت با تغییرات دگرگون كننده است»


از لحاظ اندازه، این بسته محرك مالی بی سابقه، 750 میلیارد یورو (824 میلیارد دلار) است. این بسته امدادی در ماه مارس مورد توافق قرار گرفت و شامل اقداماتی است كه بین 50 تا 100 میلیارد یورو ارزش دارند. در ضمن حكومت آلمان باید یك علاوه بر 156 میلیارد یورویی كه به تصویب رسانده بودجه مكمل را برای تأمین پرداخت بدهی به تصویب برساند.


آلتمایر می گوید كه قصد اصلی این است كه این بسته شامل امدادهای نقدی به شركت های كوچك و خودتأسیس با كمتر از 250 كارگر و كارمند باشد كه به خاطر سقوط فروش در حال غرق شدن در این بحران هستند. محاسبات هم نشان می دهد كه تا ماه اوت به مبلغی حدود 25 میلیارد دلار نیاز است كه این شركت ها را از ورشكستگی و تعطیلی نجات دهد.

 

صنعت خودرو



آلتمایر همچنین می خواهد كه به بخش خصوصی هم كمك كند طوری كه میزان خسارت ناشی از زیان ها در برابر مالیات را به حداقل برسانند به احتمال زیاد معافیت هایی را برای این شركت های خصوصی در نظر بگیرند.

شولز و تعدادی از قانونگذاران هم در فكر معافیت های مالیاتی هستند كه تا اول ژوئیه برای دولت 5 میلیارد یورو هزینه دارد.

بخشی از این معافیت ها به موضوع اتحاد دوباره آلمان شرقی با غربی در سال 1991 برمی گردد. بخشی از هزینه های این ادغام دوباره از مالیات تأمین میشد كه از سال گذشته احزاب در آلمان به توافق رسیدند كه از سال 2021 این بار دیگر بردوش مالیات پردازان نباشد. البته احزاب محافظه كارتر در آلمان اعتقاد دارند 5 درصد خانوارهای پردرآمد باید همچنان این مالیات را بپردازند.

شولز و هم حزبی هایش علاقه مند هستند كه به ازای هر فرزند خانواده ها 300 یورو حمایت دریافت كنند كه در صورت توافق 5 میلیارد یوروی دیگر روی دست دولت می گذارد.

آلتمایر و شولز برای صنعت خودرو به ویژه فناوری های دوست دار محیط زیست به شكل ویژه نگاه كرده اند، ضمن آن كه اعتقاد دارند برای كمك به صنعت خودرو بهترین راه، آسان تر كردن و بالاتر بردن قدرت خرید مشتریان است مخصوصاً باید این مشوق را برای خودروهایی در نظر گرفت كه آلایندگی صفر یا پایین تری دارند. جزئیات این طرح حمایتی هفته آینده بیشتر روشن خواهد شد.
 

منبع: سایپا

کد خبر 123074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha