مرزهای ریلی با تونل‌های ضدعفونی بازگشایی می‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با کشورهای همسایه برای بازگشایی مرزهای ریلی با استفاده از پروتکل های مشترک بهداشتی و تونل های ضدعفونی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،درپی شیوع ویروس کرونا بسیاری از مرزهای زمینی هوایی و دریایی کشورهای مختلف بسته شد تا زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود اما حالا شرایط به تدریج تغییر کرده و کشورهای مختلف برای باز شدن مرزها و اثر گرفتن تبادلات تجاری شان با یکدیگر مذاکره می کنند.

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات دو و چند جانبه مختلفی بین کشورهای جهان برای بازگشایی مرزها و سرگیری تبادلات تجاری آغاز شده و ما نیز در حال انجام همین مذاکرات هستیم.


وی با بیان اینکه مرز ترکیه برای تبادلات تجاری ریلی باز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: در طول مذاکرات صورت گرفته با ترکیه مقرر شد تا پروتکل های بهداشتی مشترکی به تایید دو طرف برسد که همین اتفاق افتاد و تونل های ضدعفونی برای واگن‌ها در نظر گرفتیم که این تونل ها حدود ۱۰ متر بوده و تقریباً با عبور قطار می توان مطمئن شد که همه قسمت های آن ضدعفونی می‌شود.

 

سعید رسولی


مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر مبادلات تجاری ایران و ترکیه با بازگشای مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد همچنین برای مرز سرخس نیز مذاکرات خوبی انجام شده و به زودی این مرز نیز باز خواهد شد.

رسولی گفت: گرچه قبل از آغاز مذاکرات با طرف ترک تونل های ضدعفونی مان را در مرز این کشور نصب کردیم اما این ایده به خوبی جواب داد و باعث شد هر دو کشور در مرزهای خود چنین تجهیزاتی را مستقر کنند تا نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطمئن تر باشد همچنین این تونل ها را در همه مرزهای ریلی نصب خواهیم کرد و عملیات استقرار و نصب آن هم اکنون در حال انجام است.

وی اعلام کرد: در صورت نهایی شدن مذاکرات و بازگشایی مرز ها آمادگی کامل برای انجام تبادلات تجاری با کشورهای مختلف و حتی از سرگیری سفرهای ریلی را داریم هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران روز گذشته نیز اعلام کرد که با توجه به مذاکرات و برخی گشایش‌های صورت گرفته در حوزه مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه امیدواریم که در آینده نزدیک سفرهای ریلی به ترکیه از سرگرفته شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 123080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha