کد خبر 123088
۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
راه اندازی ٦ ایستگاه در خط ٦ مترو تا پایان سال

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی ٦ ایستگاه در خط‌های ۶ مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سید مناف هاشمی با همراهی مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران، صبح امروز (٨خرداد ماه) از مراحل ساخت و بهره برداری نیمه شمالی خط ٦ مترو تهران بازدید کرد.

معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از نیمه‌ی شمالی خط ٦ مترو با اشاره به پیشرفت بیش از ٩٣ تا ٩٥ درصدی این خط گفت: مهمترین مسئله در این خط، تأمین تجهیزات، تأسیسات اعم از فن و پله‌های برقی بوده که نیازمند تأمین منابع مالی است.


وی با بیان اینکه ٥ ایستگاه در نیمه جنوبی خط ٦ مترو پیشتر به بهره برداری رسیده است گفت: این خط از شمال غرب پایتخت (کوهسار) آغاز و به طول ٣٢ کیلومتر در پایان به دولت آباد می‌رسد که بهره برداری از ٢ ایستگاه دیگر در نیمه جنوبی و ٤ ایستگاه در نیمه شمالی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.


هاشمی با بیان بر اینکه توسعه مترو به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری مورد تاکید است تصریح کرد: معتقدم از طریق منابع مالی شهرداری تهران، بودجه تخصیص یافته از سوی دولت، فروش اوراق مشارکت و درآمد حاصل از مجتمع‌های ایستگاهی می‌توانیم منابع مورد نیاز توسعه، تکمیل و بهره برداری از خطوط در دست اجرا را تأمین کنیم.

وی در ادامه به ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: امیدواریم برابر توافقاتی که با بانک عامل داشته ایم این پول تا پایان خرداد ماه به نتیجه برسد چرا که در غیر این صورت مراتب به صورت حقوقی دنبال خواهد شد، هم چنین ١٥٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ٩٨ است که ٥٠٠ میلیارد آن به اتوبوسرانی و هزار میلیارد آن به مترو تعلق می‌گیرد، اما با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور، این رقم در سال ٩٨ محقق نشد لذا دیوان محاسبات تا پایان تیر ماه به شهرداری‌ها فرصت داده که اوراق خود را زنده کنند.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد، اوراق مشارکت سال ٩٩ هم رقم خوبی است که در حال رایزنی با وزارت کشور به منظور تحقق سهم شهرداری تهران هستیم.

به گفته هاشمی ٣ اوراق مشارکت مذکور، پشتوانه بسیار خوبی برای مترو تهران است که در سایه حمایت دولت که بالغ بر ٥٠ درصد ضمانت اوراق مشارکت را بر عهده دارد می‌توانیم به نتایج مطلوبی در توسعه و بهره برداری از خطوط در دست احداث برسیم.

در ادامه مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو به عنوان یکی از مطالبات شهروندان مورد توجه همه ادوار مدیریت شهری بوده و در این دوره نیز تاکید شهردار محترم تهران توسعه خطوط مترو و تکمیل و بهره برداری از بخش‌های باقیمانده است گفت: معتقدم تأمین منابع و حمایت نظام بانکی در این بخش بسیار تأثیر گذار است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه مترو، پروژه شهرداری تهران نیست تصریح کرد: مترو تهران یک پروژه ملی است که حمایت بخش مهمی از حاکمیت را نیز می‌طلبد.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر به توسعه مترو به عنوان یک پروژه شهرداری نگاه شود حتماً در مسیر توسعه با چالش‌هایی مواجهه خواهد بود اما در سایه حمایت دولت به عنوان یک پروژه ملی، بی شک موانع بانکی موجود نیز برطرف خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 123088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha