چرخش سایپا بر مدار قانون

گروه خودروسازی سایپا در دوره مدیرعامل فعلی این شرکت بر خلاف دو دوره پیشین، فعالیت‌های خود را بر مدار شفافیت و قانون تنظیم می‌کند که یکی از بزرگترین دستاوردهای این شرکت خودروسازی از بدو تاسیس تا به امروز بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازی کشور یکی از پرچالش ترین فعالیت‌ها برای مدیران صنعتی بوده و هست، تا جایی که بسیاری از بهترین مدیران این کشور هم از پس مدیریت خودروسازی‌ها برنیامده‌اند.

گروه سایپا در دو دوره مدیریت قبلی می‌تواند نمونه ای خوبی از این دست مدیران باشد که با تصور و خیال تحول و رفع مشکلات و نیز پیمودن ره صد ساله در یک شب، دست به اقدامات غیرکارشناسی یا حتی فراقانونی زدند و امروز می‌بینیم که در دادگاه‌های اقتصادی با احکام نسبتا سنگینی مواجه شده‌اند.

اما براساس آنچه تا به امروز هویدا شده، این رویه در دوره مدیریت جدید سایپا تغییر کرده و مشی تیم جدید مدیریتی سایپا استفاده از ظرفیت های قانونی و نگاه کارشناسی و صنعتی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید بوده است.

 

خط تولید سایپا



سید جواد سلیمانی در طول مدیریت نسبتاً کوتاه خود در گروه خودروسازی سایپا توانسته با اصلاح ساختارها به خصوص در بحث تامین قطعات و اصلاح ساختارهای مالی و مدیریتی، زمینه‌ساز افزایش تولید در این گروه و پیش افتادن از رقیب دیرینه خود یعنی گروه صنعتی ایران خودرو در آمار تولید شود.

تجدید ارزیابی و خروج از ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت را نیز می توان دیگر اقدام مفید سایپا در دوره مدیریتی سلیمانی بر این گروه برشمرد که توانست سایپا را از خطر ورشکستگی برهاند.

آنچه تا به اینجا از سوی سید جواد سلیمانی در سایپا اعمال شده است اقداماتی زیربنایی و بزرگ بوده اما به دلیل قرارگیری در بحث سیاست‌های کلان این شرکت، برای عموم مردم قابل لمس نیست.

یکی دیگر از مهمترین اقدامات سلیمانی در سایپا را اما باید اصلاح سیستم فروش و عرضه خودرو برشماریم که با توجه به مشکلات بازار خودرو می‌تواند گره‌گشا واقع شود و از همه مهمتر یکی از اقداماتی است که عموم مردم می توانند فوائد آن را لمس کنند چرا که این طرح با هدف دستیابی خریداران واقعی به خودروهای سایپا اجرایی می‌شود.

این تغییرات که در واقع از اواخر سال گذشته در سازمان فروش سایپا آغاز شده است با هدف تحول بنیادین در سازوکارها و فرآیندها ایجاد شده است تا بتواند نظام توزیع عادلانه خودرو در شرایط کنونی بازار را فراهم سازد و با ایجاد تقاضای واقعی در بازار خودرو به مدیریت بازار خودرو بپردازد.

تحول بنیادین مورد نظر مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در صورتی که به صورت صحیح و کامل به اجرا درآید می تواند متضمن موفقیت سایر اقدامات تیم مدیریت فعلی در این مجموعه خودروسازی باشد چرا که عرضه و توزیع عادلانه و صحیح خودرو تنها مرحله‌ای از صنعت خودروسازی است که به چشم عموم مردم می‌آید و اینجاست که مردم متوجه انجام اقدامات گسترده اصلاحی در صنعت خودرو خواهند شد.

کد خبر 123093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha