خاص ترین کامیون جهان برای فروش آماده می شود

پس از سال ها که هیچ خبری از دو دستگاه اینوتراک موجود در جهان نبود، روز گذشته یکی از این دو دستگاه خودرو برای فروش بر روی یکی از سایت های اینترنتی فروش خودرو بارگزاری شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در همین ابتدا بد نیست که بگوییم از کامیون اینوتراک تنها دو دستگاه ساخته شد که حاصل همکاری زیمنس با لوئیجی کولانی به عنوان طراح این کامیون خاص است. در واقع اینوتراک از همان ابتدا با هدف تولید انبوه ساخته نشد بلکه برای معرفی تکنولوژی های جدید و ساختارشکنانه در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین المللی تجارت موبایل تک MobiliTec در هانوفر آلمان، که یکی از بزرگترین رویدادها درزمینهٔ تجارت است، معرفی شد.

 

اینوتراک



اینوتراک با طراحی آیرودینامیک خود در آن سالها نشان داد که آینده کامیون ها تا چه میزان می تواند دستخوش تغییر و تحول قرار گیرد.

 

اینوتراک



اینوتراک نکات قابل توجه زیادی در خود داشت اما هیبرید بودن و کابین شیشه ای ثابت که شبیه به هواپیمای جنگنده مدرن بود از برجسته ترین بخش های این کامیون بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد.

 

اینوتراک



این خودرو هر چند به صورت انبوه تولید نشد اما تکنولوژی های به کار رفته در این کامیون توانست تحولات زیادی در ساخت خودروهای مدرن ایجاد کند که به طور مثال می توان به کنترل خودرو با کنترل کنندهٔ سیمی و rive-by-wireoperation که اتصالات مکانیکی بین قطعات خودرو را حذف کرده و با قطعه الکترونیکی جایگزین می کرد (مانند جایگزین شدن فرمان برقی با فرمان هیدرولیکی) اشاره کرد که امروز به یکی از اجزای معمولی خودروها تبدیل شده است.

 

اینوتراک



درباره طراح اینوتراک نیز باید گفت که لویجی کولانی یکی از معروف ترین طراحان ایتالیایی بود که سبک بیوفرم را پایه گذاری کرد که از فرم های طبیعی موجودات زنده در طراحی های خود استفاده می کرد. کولانی در دوران کاری خود با شرکت های بزرگی مانند فراری و آلفارومئو همکاری کرد و اواخر سال 2019 از دنیا رفت.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 123144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha