کد خبر 123147
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی بازمی‌گردد

مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی ایرلاین به تازگی در برآوردی اعلام کرده است که هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به آسمان جهان باز خواهند گشت.

به گزارش پرشین خودرو، گری کلی، مدیر ارشد اجرایی ساوث وست ایرلاینز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پروازهای اقتصادی و ارزان قیمت در جهان، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از حدود یک سال زمین‌گیری، باری دیگر در آینده ای نزدیک مجوز های لازم را برای پرواز و بازگشت به آسمان جهان دریافت خواهند کرد.


وی پیش‌بینی کرده است که این اتفاق تا فصل پایانی سال جاری میلادی یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ رخ خواهد داد و تمامی شرکت‌های هواپیمایی که میزبان این نوع و مدل از هواپیما هستند و در یک سال اخیر نتوانستند از آن استفاده کنند، بار دیگر قادر خواهند بود آن را وارد ناوگان هوایی خود کنند و خیل عظیمی از مسافران شان را با این پرنده آمریکایی جابه‌جا کنند.

 

بوئینگ 737 مکس


بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه سقوط کردند و بالغ بر ۶۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آنها جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده آن یعنی بویینگ و سایر موسسات و کارشناسان مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال اخیر در تمامی ایرلاین های فعال در جهان ضرر و زیان های مالی بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی به ارمغان آورده است. البته به باور بسیاری از تحلیلگران درصورتی که جلوی پرواز این هواپیماهای بزرگ در کشورهای مختلف گرفته نمی‌شد، حوادث هوایی و ناگوار بسیاری رخ می‌داد و رزومه تیره و تاریک این پرنده می افزود.

بوئینگ این یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 123147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha