کد خبر 123154
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
بنزین ایران به ونزوئلا رسید

درست پس از این که رئیس‌جمهور ونزوئلا افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد، سوخت ارسال شده از ایران از روز شنبه به وقت ونزوئلا(بامداد امروز) به پمپ‌بنزین‌های ونزوئلا رسید.

به گزارش پرشین خودرو، رویترز در خبری از رسیدن بنزین ایران به پمپ بنزین‌های ونزوئلا خبر داد و نوشت: درست پس از اینکه رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد و به بیش از ۲ دهه ارائه تقریباً مجانی آن پایان داد، سوخت ارسال شده از ایران از روز شنبه به وقت ونزوئلا (بامداد یکشنبه به وقت تهران) به جایگاه‌های سوخت ونزوئلا رسید.

به نوشته رویترز، از زمان اعلام قرنطینه مقابله با کرونا در ماه مارس، از ۱۸۰۰ پمپ بنزین موجود در ونزوئلا تنها ۲۴۰ پمپ بنزین به کار خود ادامه دادند که به علت ذخیره بسیار پایین سوخت، برای فروش محدودیت برقرار کردند.

 

رویترز نوشته: در حالی که مقامات کشوری که دارای ارزان‌ترین سوخت در جهان است برای برقرار کردن سیستم جدید قیمت، که ترکیبی از یارانه و قیمت‌های بین المللی است، آماده می‌شوند، داده‌های رفینیتیو نشان می‌دهد پنجمین نفتکش حامل سوخت ایران به دریای کارائیب رسیده و انتظار می‌رود در روز یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شود.

 

بنزین

 

با سیستم جدید که شامل سهمیه ماهانه سوخت برای رانندگان است، انتظار می‌رود در روزهای آتی بیش از ۱۵۰۰ جایگاه سوخت فعال شوند. علی رغم افزایش قیمت، به علت سوبسید بالا، پر کردن یک باک کامل از بنزین، تنها ۱ دلار برای رانندگان هزینه خواهد داشت.

۲۰۰ پمپ بنزین باقی مانده توسط شرکت‌های مستقل پر خواهند شد و رانندگانی که از این جایگاه‌ها خرید کنند باید نیم دلار به ازای هر لیتر بپردازند و از ارز خارجی استفاده کنند.

از روز شنبه در انتظار توزیع بنزین صف‌های طولانی ای در پمپ بنزین‌های شهرهایی مانند کارآکاس، والنسیا و ماراکای تشکیل شده است.

منبع: مهر

کد خبر 123154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha