کد خبر 123158
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
5 هزار پست سازمانی در ب ام و تعدیل شد

ب ام و برای آن كه كارگران خود را ترغیب به بازخرید یا بازنشستگی كند، به احتمال زیاد مشوق هایی را در نظر می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، مشوق های ب ام و ، تعدیل 5000 پست سازمان و در حقیقت اخراج نیروی انسانی را هدف قرار می دهند.


نیكولاس پیتر قائم مقام مدیر عامل در عملیات می گوید اقدام های موجود برای هدف كاهش تعداد كاركنان در ب ام و مؤثر نبوده است. در حال حاضر ب ام و فقط دست به اقدام های كوتاه مدت و بدون استفاده از مشوق زده است برای مثال عده ای از كاركنان را به مرخصی بدون حقوق فرستاده و ساعت كاری نیروهای قراردادی و پاره وقت را كاهش داده است.


سخنگوی شركت ب ام و گفته است كه اقدام بعدی برای كاهش نیروی انسانی در ب ام و، تعریف بسته های بازنشستگی یا بازخرید زودهنگام است.

به طور طبیعی جریان ورود و خروج به شركت ب ام و در سال تقریباً همین تعداد را شامل می شود، یعنی، به طور طبیعی سالانه 5000 نفر از ب ام و به دلیل بازنشستگی، یافتن مشاغل با درآمد بالاتر، بازخرید، ایجاد كسب و كار جدید و غیره منفك شده و ب ام و همین تعداد را سالانه دعوت به همكاری می كند. اما امسال شیوع جهانی ویروس كرونا، این جریان طبیعی را مختل كرده و در رفتارهای كاركنان تغییر ایجاد كرده است. برای مثال جریان خروجی نیروی انسانی در ب ام در چند ماه گذشته كند شده است و دلیل آن به تأخیر افتادن برنامه ی افرادِ در حال منفك شدن است مخصوصاً آن دسته از افرادی كه در صدد ایجاد كسب و كار خودشان بودند، حین شیوع كرونا، برنامه هایشان عملی نشده است.

 

ب ام و


از سویی شیوع COVID-19 فروش برای خودروسازان را با مشكل مواجه كرده و مردم از خرید خودرو امتناع می كنند. تعطیلی سراسری و تعطیلی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و نمایشگاه های فروش خودرو هم در كاهش فروش خودرو مؤثر بوده و به همین دلیل خودروسازان هم سرعت تولید خود را پایین آورده اند. تقاضای پایین برای خرید خودرو، امید به بهبودی و بازگشت به حالت عادی را تضعیف كرده و شركت ها مجبور می شوند قیمت خودروهای خود را كاهش دهند.

خودروسازان آلمانی امید بسته اند كه دولت به قدرت خرید مردم كمك كند و وام ها و مشوق هایی برای آنان در نظر بگیرد تا تقاضا برای خودرو به حالت عادی بازگردد اما حالا با تأخیری كه در برنامه های دولت آلمان پیش آمده، خودروسازان ممكن است از این فرصت هم قطع امید كنند.

ب ام و در ماه آوریل اكثر كارخانه ها و نمایندگی های فروش و خدما پس از فروش خود را تعطیل كرد و اوایل این ماه بازگشایی آنان را آغاز كرد. انتظار می رود تعداد فروش خودروهای این خودروساز در فصل دوم سال پایین تر از فصل اول باشد. در فصل اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.4 درصد افت داشته و انتظار می رود در فصل دوم از این هم بیشتر باشد.

اوایل ماه مه، شركت ب ام و، راهنمای حاشیه سود سال 2020 را تغییر داد و سطح توقع ها را پایین آورد و گفت انتظار ندارد كه به جریان مثبت نقدینگی دست پیدا كند.

منبع: سایپا

کد خبر 123158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha