ثبت در خواست تسهیلات حمایتی ایرلاین‌‌‌‌ها آغاز شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌‌های هواپیمایی متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی به دلیل رکود حاصل از شیوع کرونا، از فردا 12 خرداد می‌توانند به سایت کارا برای ثبت تقاضای خود مراجعه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت بسته حمایتی دولت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش تقاضای سفر در چند ماه اخیر، اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است اگر متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی هستند، ضرورت دارد تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد شرکت های هواپیمایی در راستای دریافت تسهیلات حمایتی از روز آینده ۱۲ خرداد نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کارا اقدام کنند.


اسعدی سامانی اظهار داشت:‌ رقم این تسهیلات‌ هنوز مشخص نشده است اما پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به دلیل رکود حاصل از شیوع کرونا و کاهش تقاضای سفر، در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نحوه ضمانت این تسهیلات بیان کرد: هنوز نحوه ضمانت تسهیلات حمایتی مشخص نشده است و پس از ثبت نام، تعیین خواهد شد، البته چون این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود، قطعاً بانک‌ها، ضمانت‌نامه‌های خاص خود را مطالبه می‌کنند.

 

تسهیلات حمایتی ایرلاین ها

اسفند 98 بود که پس از شیوع کرونا در کشورمان و کاهش بسزای تقاضای سفر، وزیر راه و شهرسازی از ارائه بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی و پرداخت آن به شرکت‌های حمل و نقلی گفت.

محمد اسلامی همچنین روز 30 اردیبهشت امسال در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعیین تکلیف بسته‌ حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های حمل و نقلی گفت: ‌این بسته در فرایند ارسال به بانک است و بخش اول آن خردادماه امسال به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و همه شرکت‌های مسافری در چهار مدل حمل و نقلی تسهیلات 12 درصدی دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: موضوع مهم این بسته این است که شرکت‌ها نباید تعدیل نیرو انجام داده باشند و فهرست بیمه بهمن‌ماه 98 که به تأمین اجتماعی فرستادند مبنا قرار می‌گیرد‌، بانک عامل هم همان بانک شرکت‌ها است و بدین ترتیب،‌ مبالغ تأیید شده از سوی حاکمیت به عنوان مثال در بخش ریلی مبالغ تأیید شده از سوی شرکت راه‌آهن دراختیار شرکت‌های ریلی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 123160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha