نسخه ارزان قیمت بیوک انویژن ۲۰۲۱ برای بازار آمریکا

بیوک از نسخه‌ی ارزان‌قیمت کراس‌اور کامپکت انویژن برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد که با ظاهر جدید و پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ تا اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از معدود کراس‌اورهای کامپکت بازار جهانی، بیوک انویژن ساخته‌شده در چین است که اواسط سال ۲۰۱۶ در تیپ‌های گران‌قیمت به بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شد. تمایل مشتریان به خرید مدل‌های ارزان‌قیمت و قیمت بالا انویژن باعث شد تا معرفی این خودرو کراس‌اور در بازار آمریکا چندان رضایت‌بخش نباشد. به همین دلیل، بیوک و جنرال موتورز به فکر چاره افتادند و خیلی سریع نسخه‌های سطح پایین و ارزان‌قیمت انویژن را راهی بازار کردند.


اگرچه این خودرو در سال ۲۰۱۷ فروش خوبی در بازار آمریکا داشت، هنوز نتوانسته است در بازار به شکل مناسبی با سایر مدل‌ها رقابت کند. با وجود چنین شرایطی، آیا نسل جدید بیوک انویژن می‌تواند گذشته را تغییر دهد و فروش خوبی در بازار داشته باشد؟ گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد؛ اما مدل ۲۰۲۱ بیوک انویژن که روز جمعه رونمایی شد، ظاهر بهتری نسبت به نسل گذشته‌ی خود دارد و احتمالاً می‌تواند میزان فروش خودروساز آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

بیوک انویژن ۲۰۲۱


بیوک انویژن ۲۰۲۱ از پلتفرم مشابهی با کادیلاک XT4 بهره می‌برد و زیر کاپوت از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر در ترکیب با جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، پیشرانه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر نسل قبلی و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار حذف شده‌اند.

بیوک انویژن دارای مجموعه‌ی وسیعی از امکانات و سیستم‌های ایمنی شامل ترمز خودکار اضطراری، ترمز عابر پیاده، هشدار برخورد جلو، نشانگر مسافت تا مقصد، دستیار پارک عقب، سیستم ایمنی هشدار صندلی جنرال موتورز و دوربین دید عقب HD است. از جمله سایر امکانات استاندارد کنونی انویژن می‌توان به سیستم پایش نقطه کور دید راننده و هشدار عبور از عقب (جنرال موتورز این دو قابلیت را به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد ارائه نمی‌دهد)، دستیار پارک خودکار بهبودیافته، دستیار پارک جلو و دوربین دید عقب اشاره کرد.

 

بیوک انویژن ۲۰۲۱


نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در نسل جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت که جایگزین صفحه‌نمایش ۸ اینچی کنونی این کراس‌اور می‌شود. علاوه بر انویژن، خودروی اونیر نیز به سبد محصولات بیوک می‌پیوندد تا خودروساز آمریکایی را در بازار برای کسب محبوبیت میان مشتریان، کمک کند.

جلوی کراس‌اور انویژن، تقریبا با بیوک رگال مشترک است، درحالی‌که از نمای جانبی به Encore GX شباهت دارد. در عقب نیز چراغ‌های عقب L شکل باقیمانده از نسل قبلی، هم‌چنان در نسل جدید بیوک انویژن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هلن امسلی، مدیر طراحی جهانی بیوک و GMC، نسل جدید انویژن را مدلی سطح پایین و ارزان توصیف کرد که امکانات لوکس و ظاهر تهاجمی طراحی‌شده را با کاربردهای مدل‌های شاسی‌بلند ترکیب می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که نسل کنونی بیوک انویژن به‌زودی در بازار چین با فیس‌لیفت مواجه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این مدل با پسوند GX در این بازار عرضه شود. اگرچه بیوک استراتژی مشابهی را برای انکور و انکور GX در آمریکای شمالی در پیش گرفته، خودروساز آمریکایی اشاره‌ای به استفاده از پسوند GX برای انویژن در آمریکای شمالی نکرده است.

بیوک تاکنون اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات این خودرو از جمله سیستم محرکه، ابعاد و قیمت منتشر نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که این جزئیات تا پایان سال جاری مشخص شود. فروش بیوک انویژن ۲۰۲۱ تا اوایل سال آینده میلادی آغاز نخواهد شد.

منبع: زومیت

کد خبر 123165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha