کد خبر 123180
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
آلمان به صنعت خودرو با بُن خرید کمک می‌کند

وزیر اقتصاد آلمان 5 میلیارد یورو معادل 5.6 میلیارد دلار برای خریداران خودرو بُن اختصاص داده تا مردم تشویق به خرید خودرو شوند.

به گزارش پرشین خودرو، با توقف خطوط تولید قطعه و خودرو و تعطیلی سراسری و ماندن مردم در خانه و درنتیجه كاهش تقاضا برای خرید خودرو به خاطر شیوع جهانی كرونا، فروش جهانی خودرو در سرازیر تندی قرار گرفت. یك نظرسنجی كه توسط مؤسسه Ifo انجام شده نشان می دهد كه بخش صنعت خودروی آلمان در پایین ترین حد خود از سال 1991 قرار گرفته است.

دولت ائتلافی آلمان كه تحت كنترل اشتراكی دو حزب سوسیال دموكرات و دموكرات مسیحی اداره می شود از روز سه شنبه 13 خرداد بسته محرك اقتصادی را كه ارزش آن 80 میلیارد یورو است ارائه خواهد كرد.


بُنی كه به خریداران خودرو اختصاص یافته برای محصولات برقی است و تا پایان سال 2020 بیشتر مهلت ندارد. البته این پیشنهاد دولت آلمان با موانع زیادی رو به رو است. نوربرت والتر-بورهان رئیس حزب سوسیال دموكرات در مصاحبه با رویترز گفت كه طرفدار حمایت از صنعت خودرو است ولی علاقه ای ندارد كه كمك های دولت به سمت خرید خودروهای درون سوز (احتراق داخلی) (بنزین یا گازوئیل سوز) هدایت شود و آن را مسیر نادرستی می داند. وی می گوید: «اگر قرار است دولت یارانه (سوبسید) بدهد، بهتر است كه به سمت قوای محركه جایگزین تغییر جهت دهد. اگر تخفیفی قرار است داده شود باید به خرید خودروهای برقی تعلق بگیرد.»

 

صنعت خودروی آلمان

 

برنامه اقتصادی دولت این گونه پیش بینی كرده است كه به ازای هر خودرو 2500 یورو مشوق در نظر گرفته شود. برای خودروهایی كه از لحاظ مصرف سوخت بهینه تر هستند 500 یورو بیشتر در نظر گرفته می شود. برای خودروهای برقی 1500 یورو بیشتر و برای هیبریدی ها 750 یورو بیشتر از پایه در نظر گرفته شده است.

برخی از سیاست گذاران اعتقاد دارند كه مشوق ها نباید فقط به نفع یك صنعت اختصاص پیدا كند و اگر هم بسته حمایتی در نظر گرفته می شود باید روی سیاست های آب و هوایی تأثیر مستقیم داشته باشد.

منبع: سایپا

کد خبر 123180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha