کد خبر 123182
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
ظرفیت جابجایی مسافر در خط ۴ مترو افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: تمهیداتی برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در خط ۴ مترو در نظر گرفته شده است.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره برنامه‌های شرکت مترو جهت افزایش تعداد مسافر در خط ۴ مترو اظهارداشت: خط ۴ دارای یک بدنه اصلی است که از ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی آغاز می‌شود و تا ایستگاه ارم سبز و در تقاطع با خط ۵ ادامه دارد.

وی افزود: این بدنه با طول حدود ۱۹ کیلومتر و ۱۱ سال خدمات رسانی به مردم تهران، ظرفیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی در خصوص جابجایی و جذب مسافر دارد.


امام با اشاره به اینکه خط ۴ مسیر ارتباطی شرق به غرب مترو پایتخت است، عنوان کرد: این خط در حال حاضر با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد اما ظرفیت این خط با وضعیت موجود اکنون روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر مسافر است که در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از ۴ به ۲ و نیم دقیقه و نیز افزایش تعداد ناوگان می توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابجا کنیم.

 

خط 4 مترو


امام در ادامه با اشاره به این که در صورت افزایش دسترسی و ساخت ورودی دوم برای برخی از ایستگاه‌ها امکان افزایش جابجایی مسافر توسط خط ۴فراهم می‌شود، اظهار کرد: به طور مثال ایستگاه بیمه پیش از افتتاح ورودی دوم روزانه ۷ هزار نفر مسافر داشت که با راه‌اندازی ورودی دوم برای این ایستگاه در آن سوی اتوبان، ظرفیت جابجایی این ایستگاه به ۱۷ هزار نفر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این که در مجموع مبلغی بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی‌ها و جذب مسافر در خط ۴ است، عنوان کرد: بر این اساس در حال حاضر یک پیمانکار برای تکمیل امور باقیمانده در خط ۴ مترو تهران انتخاب شده و اولویت ما در این خط ایستگاه شادمان است. در این ایستگاه مقرر است برای جابجایی راحت‌تر مسافران از خط ۲ به ۴ و بالعکس تدابیری اندیشیده شود.

منبع: مهر

کد خبر 123182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha