کد خبر 123184
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
اجرای طرح ارتقای کیفیت راهداری ابلاغ شد

اجرای طرح ارتقای کیفیت راهداری به شهرستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا اکبری از آغاز اجرای طرح "ارتقای کیفیت راهداری" و ابلاغ جزئیات و نحوه‌ی اجرای آن به ادارات شهرستان‌های سراسر کشور خبر داد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این طرح با لحاظ مشکلات و محدودیت‌های مالی، نیروی انسانی، ماشین¬آلات و تجهیزات شرایط را نسبت به گذشته دشوارتر ساخته است، همچنین بر اساس اعتبارات موجود و پتانسیل نیروی انسانی و تجهیزات حوزه راهداری در حال حاضر، تدوین و به همه ادارات شهرستان‌ها در استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل طرح "ارتقای کیفیت راهداری" ادارات شهرستان‌ها باید علاوه بر وظایف ذاتی و جاری راهداری در سطح شهرستان، در یک حرکت جهادی منسجم و یکپارچه و متمایز نسبت به گذشته نسبت به آغاز این طرح اقدام نمایند و در صورت استمرار، حداقل به مدت یکسال، تمایز محسوسی در کیفیت خدمات راهداری کشور ایجاد شده و در نهایت سطح خدمات راه‌ها به کاربران جاده‌ای ارتقا می‌یابد و ایمنی سفر هر چه بیشتر تامین می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین افزود: یکی از موارد این طرح این است که همه راهداران پرتلاش منبعد با لباس فرم و با ظاهری مرتب و منظم و با تجهیزات اولیه متناسب با نوع کار در سطح جاده¬ها و در حین فعالیت حاضر شوند. همچنین راهداران چه به صورت فردی و چه گروهی در سطح جاده¬ها با هدف و برنامه و اشتغال به کارِ مشخص و با کیفیت، به گونه¬ای که از نگاه مردم نه فقط به عنوان یک راهدار پر تلاش، بلکه به عنوان یک فرد کارآزموده و حرفه¬ای که در حال انجام وظیفه است، حضور یابند.

اکبری گفت: همچنین، همه گشت¬های راهداری و ترابری مطابق شیوه نامه ابلاغی باید نسبت به همراه داشتن فرم خام به تعداد کافی و گشت زنی در راه‌ها مطابق جدول مندرج در ابلاغیه مذکور و درج نواقص و مشکلات جاده¬ای در آن فرم به صورت روزانه و تحویل آن به رئیس اداره اقدام کنند و همه مراحل بعدی مربوط به رفع موارد مشاهده و ثبت شده در فرم تا حصول نتیجه پیگیری و فرم‌ها مستندسازی شود.

 

طرح ارتقای کیفیت راهداری

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین افزود: دستورالعمل اجرایی طرح واکنش سریع که در پایان فروردین ماه سال جاری به استان‌ها ابلاغ شد، به ویژه درراه‌های شریانی باید به صورت جدی مورد اهتمام قرار گیرد چراکه اجرای صحیح و مستمر این طرح منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم و کاربران جاده¬ای از عملکرد آن اداره و نهایتاً از عملکرد سازمان متبوع خواهد شد.

اکبری با تاکید بر اطلاع رسانی در سطح استان و تمامی شهرستان‌ها در خصوص این که مردم در صورت مشاهده نقص در سطح جاده¬ها، می‌توانند با شماره ۱۴۱ تماس حاصل کنند، گفت:

ادارات شهرستان‌ها همچنین براساس طرح " ارتقای کیفیت راهداری " باید نسبت به پاکسازی و نظافت حریم و ارتقای کیفیت منظر و سیمای راه‌ها و حذف یا جایگزینی المان‌های زشت و زائد (مانند حفاظ‌های بتنی یا فلزی ناموزون، نامرتب، مضمحل شده، آسیب دیده یا رها شده) به ویژه در راه‌های شریانی به صورت مستمر و محوری (هر هفته یک روز در یک محور) اهتمام جدی صورت گیرد که در نتیجه این اقدام، افزایش زیبایی بصری راه و نشاط عمومی کاربران جاده¬ای از مشاهده¬ منظر راه‌ها و نهایتاً افزایش رضایتمندی از عملکرد سازمان متبوع تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: برای اجرای دقیق‌تر و همه جانبه این طرح از کاربران جاده‌ها نیز دعوت می‌شود با مشارکت خود در زمینه اطلاع رسانی وضعیت جاده به سامانه ۱۴۱، همچنین در قالب گروه‌های داوطلبی جهادی در سطح شهرستان در پاکسازی حریم و حاشیه راه‌ها و عدم تخلیه نخاله و زباله در کنار راه‌ها مشارکت داشته باشند و خودشان بر این امر مراقبت کنند.

اکبری گفت: بازرسی پل‌ها و آبرو‌ها و تنقیه یا تنظیم بستر آن‌ها و زهکشی حاشیه راه‌ها به ویژه در راه‌های شریانی در این طرح تاکید شده است و اهتمام و تعهد اجرای آن منجر به افزایش دوام و عمر راه و ابنیه فنی آن شده و کاهش صدمات ناشی از سیل و نهایتاً کاهش ضرر و زیان به منابع عمومی را به دنبال خواهد شد.

وی همچنین گفت: درکنار ارزیابی مردم از کیفیت راه‌های سطح استان، قطعاً طی بازدید‌های آتی مدیران ارشد سازمان و مدیران ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها، از راه‌های تحت پوشش، و مشاهده¬ کیفیت فعالیت‌های راهداری، وضعیت نظافت ومناسب بودن منظر و سیمای حریم راه‌ها و وضعیت سایر موضوعات پنجگانه یادشده، حسن اجرای این طرح و تمایز ایجاد شده در سطح راه‌ها نسبت به گذشته ارزیابی می‌شود و فعالترین ادارات شناسایی خواهند شد.

کد خبر 123184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha