توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است

در هیچ کجای دنیا در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و البته توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با بیان این مطلب گفت: آنچه از سوی یاتا (انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی) و نیز دستورالعمل‌های دولتی به ما ابلاغ شده هرگز دستورالعملی در خصوص الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد چون اگر قرار باشد فاصله گذاری بیش یک متر در پروازها رعایت شود در نتیجه می‌توانیم حداکثر یک سوم ظرفیت پرواز را استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای فاصله گذاری اجتماعی برای ما صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه انجام این پروازها ممکن است اقتصادی نباشد. هر چند در حال حاضر هم با توجه به شرایط موجود، انجام پروازها اقتصادی نیست.

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، ادامه داد: در دیگر کشورها نیز مسافر وقتی وارد فرودگاه می‌شود، تب سنجی و غربالگری کرونا صورت می‌گیرد. همچنین هواپیماها و ترمینال‌ها پیش و پس از پرواز ضدعفونی می‌شوند. ماسک و دستکش در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. بنابراین تمام پروتکل‌های حفظ سلامتی مسافران که منجر به کسب اطمینان از سلامتی مسافران می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین دلیلی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. یاتا هم توصیه نکرده که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

ایرلاین های ایرانی



دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس یا آلودگی و ابتلای مسافران به کرونا، توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است و این یک توصیه بهداشتی و جزو پروتکل‌ها است.


یادآور می شود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ماه امسال و در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: شیوه نامه و پروتکل‌های مبارزه با کرونا به شرکت‌های حمل و نقلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و ایرلاین‌ها ملزم به فروش 60 درصد ظرفیت خود در هر پرواز هستند.

کد خبر 123236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha