کد خبر 123271
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
پروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش خواهد یافت

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به روزانه ۴۰۰ پرواز طی دو تا سه ماه آینده با کنترل نسبی پاندمی کرونا در کشورها خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید اکبری درباره روند افزایشی پروازهای عبوری از آسمان ایران پس از بهتر شدن وضعیت کنترل کرونا در دنیا و از سرگیری پروازهای بین‌المللی، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد پروازهای عبوری با شیب ملایمی رو به افزایش است.


وی ادامه داد: در تحلیل‌های یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) آمده است که تا پایان آگوست (اواخر مرداد و اوایل شهریور) تعداد پروازهای عبوری از منطقه غرب آسیا به ۲۵۰ تا ۴۰۰ سورتی پرواز در روز خواهد رسید. به نظر من هم با ادامه این شیب ملایم افزایشی تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز طی ۲ تا ۳ ماه آینده احتمالاً به حدود ۴۰۰ پرواز در روز افزایش می‌یابد.


عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره مذاکره آمریکا با قطر و عربستان برای لغو تحریم‌های قطر از سوی کشورهای عربی با هدف کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وساطت آمریکا میان قطر و عربستان، ارتباطی به کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‌های ایران ندارد؛ قطعاً مذاکراتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برقراری مجدد روابط دوستانه دارند، آنقدر دلایل سیاسی و اقتصادی دیگری دارد که هدف «کاهش پروازهای اندک عبوری از آسمان ایران و درآمدهای محدود شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشورمان از این محل»، چندان به چشم نیاید.

 

پروازهای عبوری از آسمان ایران



وی یادآور شد: اینکه دنیا دست به دست هم بدهد که درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کم شود، بسیار ساده‌انگارانه است.

اکبری درباره اینکه آیا برای قطر ایرویز، انجام پرواز از آسمان ایران به صرفه تر است یا کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس؟، بیان داشت: این موضوع برای مقاصد مختلف پروازی متفاوت است و برای این شرکت هواپیمایی، عبور از ایران به مقاصد اروپایی و آسیایی به صرفه تر است؛ اما برای برخی مقاصد دیگر، عبور از آسمان ایران برای این شرکت، صرفه اقتصادی ندارد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشورمان در روزهای اخیر را به طور متوسط روزانه ۱۵۰ سورتی پرواز عنوان کرد.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سورتی پرواز بود. سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز پیش از این در آذرماه ۹۸ از درآمد سالانه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیارد تومانی این شرکت از محل پروازهای عبوری خبر داده بود.


منبع: مهر

کد خبر 123271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha