کد خبر 123275
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
وضعیت میزان فروش خودرو در بازار آمریکا

به نظر می‌رسد که میزان فروش بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در ایالات متحده در ماه گذشته میلادی بهبود یافته و روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، بازارهای فروش خودرو که به شدت تحت تاثیر گسترده و بحرانی پاندمی ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان قرار گرفته بود، حالا به نظر می‌رسد که در ماه مه ۲۰۲۰ نسبت به ماه قبل از آن یعنی آوریل رشد قابل توجهی را تجربه کرده و تا حدی بهبود یافته است.

از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی که سهم قابل توجهی در بازار ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به هیوندای، تویوتا، مزدا، جنرال موتورز و فورد اشاره کرد.


با اینکه تقریباً هیچ کدام از آنها در ماه آوریل سال جاری میلادی گزارشی از میزان فروش ماهانه خود را منتشر نکردند، اما به وضوح اعلام کردند که شاهد بدترین عملکرد و میزان فروش خود از بحران مالی سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی بوده‌اند.


بر اساس گزارشی که در وبسایت اتو بلاگ آمده است، میزان فروش شرکت کره‌ای هیوندای موتورز در بازار ایالات متحده در ۲۰۲۰، حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است که البته از پیش‌بینی‌های صورت گرفته موسسات کارشناسان فعال در موسسه Cox Automotive که برآورد کرده بودند میزان فروش این خودروساز ۳۳ درصد کاهش خواهد یافت، بسیار بهتر بوده و عدد بالاتری را به ثبت رسانده است.

 

فروش خودرو

البته جنسیس، بعنوان برند زیر مجموعه خودروهای لوکس هیوندای در این ماه با ۳۱ درصد کاهش در میزان فروش خود مواجه بوده که البته نسبت به آمار و ارقام ماه قبل از آن بهبود یافته است.

میزان فروش شرکت‌های ژاپنی تویوتا موتورز و مزدا در بازار این کشور نیز در ماه مه سال جاری میلادی به ترتیب کاهشی ۲۶ درصدی و یک درصدی را تجربه کرده است. کراس اوور مزدا سی ایکس ۳۰ یکی از دلایل موفقیت قابل توجه مزدا در این بازار به شمار می‌رود.

جیم کاین، سخنگوی شرکت آمریکایی جنرال موتورز به عنوان نخستین و بزرگترین خودروساز در ایالات متحده نیز در این خصوص خاطرنشان کرده است: سعی داریم به منظور جبران خسارات وارده ناشی از شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا تولید محصولات جنرال موتورز را در کارخانه های آمریکایی خود بالا ببریم و تعطیلی دو هفته‌ای مرسوم و هرساله خود را در تابستان که از تاریخ ۲۹ ژوئن آغاز می شود، لغو کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 123275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha