کد خبر 123277
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
شایعه داغ تغییر مدیران گروه خودروسازی فولكس

رئیس اشكودا جای مدیر عامل پورشه را می گیرد تا مدیر عامل پورشه، برند آسیب دیده فولكس واگن را ترمیم كند.

به گزارش پرشین خودرو، هسته مركزی گروه خودروسازی فولكس واگن، با معضلات متعددی رو به رو است، مخصوصاً با دو محصول كلیدی، یكی ID.3 (محصول برقی برند فولكس) و گلف 8. در هر دو مورد هم مسئله به معضلات نرم افزاری برمی گردد، با این كه تحویل خودروهای برقی هاچبك این خودروساز با تأخیر مواجه نشده (هنوز)، همین خودروهای ساخته شده، نیاز به روزآمدی نرم افزاری دارند و پیش از تحویل مشتری در تابستان باید عیوب آن رفع شود. در مورد گلف، شرایط وخیم تر است، چون تحویل مشتری متوقف است و همین مسئله در مورد اوكتاویای اشكودا صادق است.


در چنین شرایطی فولكس برای رفع مشكل، تغییرات مهمی در سلسله مراتب مدیریتی ایجاد خواهد كرد. اولیور بلوم Oliver Blume مدیر عامل پورشه به فولكس واگن خواهد رفت و هدایت این برند را برعهده خواهد گرفت تا معضلات به وجود آمده را حل و فصل كند در آن صورت هربرت دییس باید از سمت خود كناره گیری كند اما به عنوان رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی فولكس واگن باقی خواهد ماند.

 

گروه خودروسازی فولکس


گمانه زنی ها هم حاكی از ان است كه جای الیور بلوم را در پورشه، برنهارد مایر، مدیر عامل فعلی اشكودا خواهد گرفت. البته این اولین سمت مایر در پورشه نیست، او در سال 2001 در بخش خودروهای مسابقه ای پورشه و مدیریت فروش بخش آلمان این برند فعال بود تا این كهدر سال 2010 ریاست بخش فروش و بازاریابی را برعهه گرفت و در نوامبر 2015 به عنوان مدیر عامل اشكودا معرفی شد.

این تغییرات مدیریتی دامن یوخن ینگپیهل Jochen Sengpiehl را هم خواهد گرفت كه در حال حاضر معاون بازاریای و فروش برند فولكس واگن است. به بیان دیگر ممكن است كه به قیمت شغل وی تمام شده و مجبور به كناره گیری شود. البته بهانه اصلی را انتشار آگهی بازرگانی به دست داد كه گروه فولكس واگن را به خاطر نژادپرستانه بودن تبلیغات، مجبور به عذرخواهی كرد. فولكس ویدیو جنجالی را از شبكه های اجتماعی حذف كرده و عذرخواهی رسمی كرده و وعده داده كه دلیل این اشتباه را تحقیق خواهد كرد.

رویترز با كمپانی فولكس ارتباط برقرار كرده تا این تغییرات مدیریتی را استعلام كند اما این خودروساز از اظهار نظر خودداری كرده است.

منبع: سایپا

کد خبر 123277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha