رونمایی از مینی بوس های جدید بهمن دیزل در سال جاری/ افزایش 200 درصدی تولید خودروهای تجاری در بهمن دیزل

مدیرعامل بهمن‌دیزل با اشاره به برنامه های این شرکت برای رونمایی از مینی‌بوس‌های جدید ۱۸ و ۲۳ نفره، گفت: در سال‌جاری که «‌جهش تولید» نام‌گذاری شده است، میزان تولید بهمن‌دیزل به بیش از ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پرشین خودرو، محمد محمدی با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته حدود ۸۵ درصد تولیدات، ایسوزو و ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات شیلر بود؛ در واقع محصول استراتژیک شرکت بهمن‌دیزل ایسوزو بود. اما امسال به‌دلیل مشکلات ناشی از محدودیت‌های بین‌المللی، ۸۰ درصد از خودروهای شیلر با برند داخلی شرکت و فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد محصولات ایسوزو خواهد بود.

وی گفت: هم‌اکنون ظرفیت ثبت شده دراین شرکت تولید سالانه ۴۰ هزار دستگاه است؛ میزان تولید طی سال گذشته ۸۱۵ دستگاه بود که با قطع ارتباط ایسوزو با کاهش تولید مواجه شد اما امسال با پیش‌بینی رشد بیش از ۲۰۰ درصدی، میزان تولید شرکت به یک هزار و ۷۲۶ دستگاه خواهد رسید و رشد تولید در سنوات آتی نیز ادامه‌دار خواهد بود.

مدیرعامل بهمن‌دیزل در ادامه افزود: این شرکت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در فروردین ماه کاهش تولید داشت اما با تلاش کارگران و مدیران این عقب‌افتادگی جبران شد؛ به‌گونه‌ای‌که تولید تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست ۶۷ درصد افزایش تولید داشته باشد لذا پیش‌بینی می‌شود بهمن‌دیزل به‌عنوان اولین شرکت خودروساز در ماه‌های نخست پاییز سال‌جاری بتواند از رکورد سال گذشته عبور کند.

 

خط تولید شیلر



محمدی اظهار داشت: شرکت بهمن‌دیزل در سال‌جاری در زمینه دو محصول، طرح توسعه خواهد داشت که شامل مینی‌بوس‌های جدید با موتور، گیربکس و کابین جدید ۱۸ نفره و ۲۳ نفره هستند که رونمایی خواهد شد همچنین موتور مینی‌بوس‌های جدید با نام تجاری سحر پلاس، ۱۵۴ اسب بخار است و فیس این مینی‌بوس نسبت به مینی‌بوس قبلی تغییر کرده است و از آنجا که بهره‌وری و راندمان مینی‌بوس به تعداد صندلی است، بنابراین این مینی‌بوس به‌گونه‌ای طراحی شده که با دو آپشن ۱۸ و ۲۳ نفره تحویل داده می‌شود.

وی افزود: کامیونت هشت تن نیز از جمله طرح‌های توسعه‌ای بهمن‌دیزل است که پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال از نمونه‌های اولیه آن رونمایی شود. کامیونت ۶ تن جدید شیلر که تغییراتی در موتور و گیربکس آن ایجاد شده است از تیر ماه وارد بازار خواهد شد و با داشبورد، چراغ‌ها، صندلی جدید و برای اولین بار داشتن HVAC در ریموت کنترل از نیمه دوم سال‌جاری به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل بهمن‌دیزل با اشاره به برنامه های این شرکت در خصوص صادرات محصولات شیلر، گفت: با کشورهایی نظیر سوریه و عراق که نیازمند محصولات این شرکت هستند، مذاکراتی انجام شده و همچنین برای شرکت‌های تجاری قزاقستان مدارکی ارسال شده اما هنوز تبدیل به قرارداد نشده است.
 

کد خبر 123278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha