کد خبر 123280
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
طرح ارتقای راهداری در سراسر کشور آغاز شد

معاون راهداری سازمان راهداری از اجرای طرح ارتقای راهداری در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: پنجشنبه گذشته پل خرپایی در منطقه محروم درنگ مدو بشاگرد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پرشین خودرو، رضا اکبری در نشست خبری اظهار کرد: راهداری شامل دو بخش پروژه‌ها است که این بخش روال مشخصی را طی می‌کند. بخش دیگری از آن انتظارات مردم در جاده‌هاست که می‌خواهند چاله نداشته باشند، آراسته و تمیز نیز باشد.

وی از ابلاغ طرحی با عنوان ارتقاء کیفیت راهداری به ادارات کل شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این اولین مکاتبه مستقیم با شهرستان‌ها در تاریخ سازمان راهداری است بر این اساس به 400 شهرستان ابلاغ کردیم که طرح ارتقاء کیفیت راهداری اجرایی شود. در واقع ما استان را دور زدیم چون در ستاد استان متولی برای این کار نداریم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یادآوری اینکه برای اولین بار در تاریخ وزارت راه خواهد بود که طرح توانمندسازی راهداری را طی ماه‌های آینده اجرایی خواهیم کرد درباره طرح ارتقاء راهداری گفت: راهدار باید ظاهری آراسته داشته داشته باشد، گشت راهداری نباید بی‌برنامه باشد، ضمن اینکه طرح واکنش سریع، تمیز کردن جاده‌ها و باز کردن پل‌ها و آبراه‌ها نیز جزو این برنامه‌ها است.

 

رضا اکبری


اکبری گفت: بر این اساس پس از گزارش مردمی، یک چاله در راههای شریانی طی یک ساعت ترمیم می شود در راه‌های فرعی و روستایی نیز این زمان حداکثر 4 ساعت است. همچنین گارریل و حفاظ خطرناک نیز حداکثر ظرف یک ساعت در راه‌های شریانی اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ارتقاء راهداری هیچ منابع مالی جدیدی نمی خواهد اضافه کرد: عملکرد ادارات راهداری شهرستان را به طور مداوم رصد و آنها را ارزیابی می‌کنیم هر کدام امتیاز بالاتری داشته باشند به صورت مادی و معنوی تشویق می‌شوند.

معاون راهداری سازمان راهداری همچنین از ساخت پل 60 متری خرپایی در منطقه محروم بشاگرد (درنگ مدو) خبر داد و گفت: با ساخت این پل که پنجشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید، امکان اتصال 48 روستا با مرکز شهرستان بشاگرد برقرار شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 123280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha