ایران در تولید روغن‌های صنعتی هواپیما خودکفا می‌شود

مقام مسئول بنیاد مستضعفان گفت: راه‌اندازی خط تولید روغن ترانس ۱ و ۲ و همچنین روغن هواپیماهای سبک، کشور را از واردات این روغن‌ها بی‌نیاز خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، جواد اوجی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران اظهار کرد: نفت بهران یکی از 4 شرکت دارای پالایشگاه روغن در ایران است که بیشترین حجم روغن مورد نیاز خودروهای بنزینی، دیزلی، کشتی، هواپیما و صنایع مختلف را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه نفت بهران انواعی از مرغوبترین روغن‌های موتور و صنعتی در کشور را تولید می‌کند گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انواع محصولات در این مجموعه حدود 460 میلیون لیتر است و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه، به‌زودی میزان تولید روغن در آن حدود 40 تا 50 میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ظرفیت تولید این مجموعه به بیش از 500 میلیون لیتر خواهد رسید.


مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در این طرح‌های توسعه‌ای، مجموعه بهران برای نخستین بار با تولید انواع روغن ترانس، مطابق با مشخصات موردتأیید و بِروزشده وزارت نیرو، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز خواهد کرد، این در حالی است که تا امروز تأییدیه‌های فنی لازم برای تولید این محصولات اخذ شده و خط تولید این روغن‌ها با ظرفیت بیش از 3 میلیون لیتر راه‌اندازی شده است.

 

روغن صنعتی هواپیما

اوجی با ابراز اینکه تولید روغن‌های ویژه هواپیماهای سبک در قالب پروژه «بهران اوج» انجام خواهد شد افزود: در سال جاری با توجه به اخذ تأییدیه‌های فنی لازم، اولین محصول از این گروه به بازار عرضه شده است و به‌زودی با تکمیل سبد محصولات هوایی، ایران از واردات انواع روغن هواپیمایی عمومی بی‌نیاز می‌شود.

به‌گفته وی در زمان حاضر تولیدات بهران به اکثر کشورهای همسایه صادر می‌شود و بیشترین صادرات آن به ترکیه، عراق، اقلیم کردستان، سوریه و عمان در حال انجام است.

اوجی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تا امروز برای طرح‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران، بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و در این طرح‌های توسعه‌ای، بین 40 تا 50 میلیون لیتر به ظرفیت تولیدات این مجموعه اضافه شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 123305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha