بریتانیا طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را بررسی می‌کند

بریتانیا در حال بررسی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است كه در آن به ازای هر خودرو تا 6 هزار پوند برای شركت كنندگان در این طرح مزیت ایجاد می كند.

به گزارش پرشین خودرو، بوریس جانسن، نخست وزیر بریتانیا، در حال انجام مقدمات طرح جایگزینی خودروهای بنزینی و گازوئیلی با خودروهای برقی است كه در آن رانندگان از مزیت كمك دولت تا 6 هزار پوند (معادل 7,609 دلار) برخوردار می شوند. این طرح در حقیقت برای بازگشت دوباره اقتصاد بریتانیا به حالت عادی مطرح شده است.

روزنامه تلگراف نوشته است كه بوریس جانسن طرح خودروهای فرسوده را به طور رسمی در 6 ژوئیه (16 تیر) اعلام خواهد كرد، به ویژه آن كه شیوع جهانی ویروس كرونا ضربه سختی به صنعت خودروی این كشور وارد آورده است.


روزنامه گاردین هم نوشته است فضای صنعت خودرو در انگلیس تاریك ترین و نگران كننده ترین وضعیت خود را از سال 1952 تاكنون تجربه می كند. پایین ترین آمار تولید و فروش خودرو در ماه مه امسال به ثبت رسید و تا به حال 2000 نیروی انسانی در صنعت خودروی انگلیس شغل خود را از دست داده اند.


برای مقایسه، در ماه مه سال 2019، فروش 184 هزار خودرو به ثبت رسید كه در همین مدت در سال 2020 رقم فروش به 20 هزار دستگاه نرسید. سال 2019 در 5 ماهه اول سال فروش خودرو از یك میلیون دستگاه گذشت اما در سال 2020 به نیم میلیون هم نرسید.

در ماه آوریل صنعت خودروی بریتانیا فقط 197 دستگاه خودرو تولید كرد در حالی كه در مدت زمان مشابه در سال 2019، رقم تولید در ماه آوریل 70,971 دستگاه بوده است. این كاهش رقم تولید از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال بی سابقه بوده است.

به گزارش جامعه سازندگان و تاجران خودرو 12 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در انگلیس به تعطیلی كشیده شده اند و 1500 شغل در این بخش از دست رفته است. زنجیره نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش Lookers در بریتانیا 164 نمایندگی دارد كه 8100 اشتغال در این بخش ایجاد كرده است در طی تعطیلی سرتاسری بریتانیا دو سوم این نیروی كار در مرخصی با حقوق با كمك دولت، به سر می بردند و حالا به كاهش 1500 نفر نیروی كار در این حوزه، فقط به میزان 50 میلیون پوند جلوی زیان سنگین این حوزه در صنعت خودرو گرفته می شود.

برندهای جاگوار لندرور، نیسان و ب ام و از مهمترین سازندگان خودرو در بریتانیا هستند كه در طی ماه های گذشته با تعطیلی سراسری مواجه بودند. حالا كه كارخانه های این برندها اجازه بازگشایی پیدا كرده اند، با مشكل تأمین قطعه مواجه اند.

مك لارن از تعدیل 1200 شغل خبر داده است. آستون مارتین برای هشتمین بار در تاریخ 107 ساله خود با تعطیلی مواجه شده و در سه ماه اول سال 2020 با زیان 119 میلیون پوندی مواجه بوده تا جایی كه «اندی پالمر» مدیر عامل خود را اخراج كرده و به جای وی «توبیاس موئر» از مدیران ارشد مرسدس بنز را جایگزین وی كرده است. این خودروساز قدیمی بریتانیایی كه 2600 نیروی انسانی ماهر و باتجربه دارد به احتمال زیاد با تعدیل نیروی وسیعی رو به رو خواهد بود. حداقل یك سوم از 1600 نفری كه در كارخانه Gaydon كار می كنند شغل خود را از دست خواهند داد.

منبع: سایپا

کد خبر 123331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha