کد خبر 123355
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
فروش تسلا مدل ۳ در چین رکورد زد

میزان فروش خودروهای تسلا مدل ۳ ساخت چین در این کشور در ماه مه ۲۰۲۰ نسبت به ماه قبل از آن سه برابر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای تسلا مدل ۳ که در کارخانه گیگافکتوری تسلاموتورز در چین تولید می شوند، موفق شده‌اند علی رغم تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا، عملکرد خوبی را در ماه گذشته میلادی یعنی مه ۲۰۲۰ برای خود به ثبت برسانند؛ به گونه ای که میزان فروش تسلا مدل ۳ در این کشور نسبت به آوریل ۳ برابر شده و توانسته ۱۰ درصد از میزان فروش کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب به یک رکورد جدید دست یابد.


بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده از سوی انجمن خودروهای سواری در چین (CPCA)، میزان تولید خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ در چین ۱۱ هزار و ۵۰۱ دستگاه بوده که از این میزان ۱۱ هزار و ۹۵ دستگاه از آن در بازار این کشور فروخته و عرضه شده است. رقمی که بیشترین میزان فروش ماهانه این خودرو را برای مه ۲۰۲۰ به ثبت می رساند که در مقایسه با میزان فروش این محصول در ماه قبل از آن یعنی آوریل سه برابر بیشتر شده است.

بر اساس گزارش وب سایت insideevs، بعد از تسلا که سهمی ۱۶.۹ درصدی از بازار چین را در اختیار دارد، شرکت چینی BYD با میزان تولید ۷۳۹۵ دستگاه خودروی الکتریکی و اختصاص سهمی ۱۰.۸ درصدی، در جایگاه دوم این فهرست رده بندی جای گرفته است.

جدول زیر به ترتیب نشان دهنده شرکت های تولید کننده خودروهای الکتریکی با بیشترین سهم فروش در بازار چین است :

 

تسلا مدل 3


با نگاهی مختصر به این جدول می توان دریافت که شرکت آمریکایی تسلاموتورز تنها شرکت غیر وطنی فعال در بازار چین است که توانسته با وجود رقبای قدرتمند چینی، از آنها سبقت گرفته و در رتبه نخست فهرست پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در بازار این کشور پهناور آسیای شرقی جای بگیرد.

منبع: ایسنا


 

کد خبر 123355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha