کد خبر 123420
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
باارزش‌ترین خودروساز جهان

ارزش هر سهم تسلا از 1000 دلار عبور كرد و حالا اگر ارزش سهام سه غول خودروسازی آمریكا، یعنی جنرال موتورز، فورد و كرایسلر [كه با فیات ایتالیا ادغام شده و می خواهد با PSA فرانسه هم اتحاد برقرار كند] با هم جمع بزنید به تسلا نمی رسد.

به گزارش پرشین خودرو، تسلا اكنون از همه خودروسازان دنیا با ارزش تر شده و حتی از تویوتا و گروه خودروسازی فولكس واگن هم پیشی گرفته است.

بله درست است. یك استارت آپ در بخش خودروهای برقی كه تازه چند سال است سهام آن سوددهی منظمی پیدا كرده، از غول هایی مثل تویوتا، گروه فولكس [با آن برندهای عجیب مثل بوگاتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه، آئودی، سئات، اشكودا، دوكاتی، اسكانیا و مان]، هوندا، دایملر [صاحب برند مرسدس بنز] با ارزش تر شده و به 185 میلیارد دلار رسیده است. ارزش جنرال موتورز 41 میلیارد، فورد 27 میلیارد و فیات كرایسلر 20 میلیارد دلار است كه روی هم 88 میلیارد دلار می شود و تسلا با 158 میلیارد دلار فاصله معناداری پیدا كرده است. در همین هفته گذشته ارزش سهام تسلا با 72 دلار افزایش به ازای هر سهم به 1014 دلار رسید.


الون ماسك به خاطر بهبود مستمری كه در ارزش سهام این شركت در چند سال گذشته بر جای گذاشت، سال 2019 رقمی معادل 700 میلیون دلار در تسلا به دست آورد و جالب این جا است كه او به عنوان مدیر عامل، حقوق و دستمزدی از این شركت دریافت نمی كند. او فقط از سهام داران اصلی تسلا است كه بیش از 18 درصد از این خودروسازی را در اختیار دارد. به دلیل بهبودی مستمری كه ایجاد كرده حالا حق دارد هر تعداد سهمی كه از این شركت دارد در هر زمانی كه نیاز می بیند در بازار عرضه كند.

 

تسلا


شركت سرمایه گذاری ودبوش سكیوریتیز Wedbush Securities می گوید هیچ شواهد متقنی وجود ندارد كه این صعود ارزش سهام در تسلا را توضیح دهد و تنها می توان گفت كه این شركت قواعد بازی در این صنعت را تغییر داده است.

این تشكیك چند سالی است كه در مورد ارزش سهام تسلا مطرح می شود و بسیاری از تحلیل گران بازار بورس آن را حبابی ارزیابی می كنند اما معلوم نیست چرا در این چند سال تحلیل های آنان درست از آب در نمی آید و نه تنها ارزش این كمپانی در حال كم شدن نیست، بلكه جلوی چشم همه درحال بهتر شدن است. برای مثال تحلیل های «بانك آمریكا» در 12 ماه گذشته پیش بینی ارزش 350 دلار برای سهام تسلا را منتشر كرده بود و حتی در ماه مارس به این رقم سقوط كرد اما دوباره به شكل خیره كننده ای بهبود یافت.

تا به حال كه تشكیك ها درست از آب در نیامده اند.

منبع: سایپا

کد خبر 123420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha