طرح تشدید مقابله با احتکار خودرو در گیلان اجرا می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، رصد و کنترل بازار خودرویی استان را پس از دستور ریاست محترم جمهور به وزارت صمت جهت ساماندهی و رسیدگی سریع به افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار آزاد در دستور کار خود قرار داد .

به گزارش پرشین خودرو، محمد درویش کردار گفت: طرح تشدید مقابله با احتکار و گرانفروشی خودرو با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی با هدف برخورد با مصادیق تخلفات تعزیری از جمله اختفاء و احتکار خودرو به منظور کاهش قیمت های کاذب و همچنین تسهیل عرضه خودروهای صفر کیلومتر ادامه داشته و جهت نظارت بر عملکرد بنگاه ها و نمایشگاه فروش خودرو و پارکینگ های نگهداری و سایر نقاط دپوی غیر مجاز خودرو اقدامات مشترکی در حال انجام است .

وی در ادامه افزود: از جمله این اقدامات استمرار بازرسی از پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و محل های نگه داری خودرو و همچنین جلوگیری از تردد خودرو های بدون پلاک با همکاری پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان، هماهنگی با شهرداری ها برای نظارت بر پارکینگ های عمومی، رسیدگی سریع به گزارشات مردمی و شکایات دریافتی در خصوص تخلفات مرتبط همچون احتکار خودرو های بدون پلاک در پارکینگ های شخصی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان ادامه داد: بکار گیری بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برای آموزش به صاحبان پارکینگ ها به منظور عدم پذیرش خودرو های صفر کیلومتر بصورت عمده از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

 

اجتکار خودرو


وی یادآور شد: آگاهی بخشی به مشتریان و صاحبان خودروهای صفر مبنی بر ابطال گارانتی سه ماه پس از تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه از مواردی است که شهروندان باید به آن توچه داشته باشند.

درویش کردار گفت : با توجه به لزوم برخورد جدی و بررسی خارج از نوبت به پرونده های احتکار خودرو، هماهنگی لازم جهت تشکیل شعب ویژه در تعزیرات حکومتی استان به منظور رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های متشکله در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حال انجام است.

معاون نظارت و بازر سی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان از مردم فهیم گیلان خواست تا گزارشات خود را در ارتباط با نگهداری و دپوی خودروهای صفر کیلومتر پلاک نشده از طریق تماس با شماره 124 به ستاد خبری سازمان صمت گیلان اعلام تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 123445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha