کد خبر 123490
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
قربانیان حوادث رانندگی کاهش یافت

رییس پلیس راهور ناجا سهم پلیس در میان ۳۳ دستگاه مسئول در کاهش تصادفات و حواث ترافیکی را کمتر از ۱۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیانفر در رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که با عنوان ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: براساس قانون، مدیریت ترافیک در ۱۰۴۷ شهر و ۲۱۷ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور مسئولیت راهبردی پلیس راهور است. تسهیل تردد در جاده‌ها و مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی با ۴۵ هزار کیلومتر طول از دیگر وظایف این پلیس به حساب می‌آید و در کنار این موارد کاهش سوانح و حوادث ترافیکی و جانباختگان ناشی از تصادفات نیز از دیگر راهبردهای اولویت دار پلیس راهور است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی گفت:‌ در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، در قانون پنج ساله ششم توسعه کاهش ۳۱ درصدی جان باختگان جاده‌ای به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در کشور، پیش بینی شده و این مهم بیانگر عزم جدی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است. خوشبختانه به لطف و عنایت الهی، حمایت فرمانده و هیئت رئیسه ناجا و البته پشتیبانی دولت، پس از دو سال توانستیم روند افزایشی جانباختگان جاده‌ای را متوقف و آن را کاهش دهیم. به طوری که امسال تاکنون برابر آمار پزشکی قانونی و گزارش صحنه تصادفات با کاهش ۳۳ درصدی جانباختگان در حوادث جاده‌ای مواجه بودیم که امیدوارم این روند با همراهی همه دستگاه‌ها ادامه پیدا کند.

 

سردار سید کمال هادیانفر


وی ادامه داد: نه تنها در شاخص‌های کشته به کشته براساس آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش بودیم بلکه براساس شاخص‌های بین المللی تجربه کاهش را در سال ۹۸ داشتیم و بهبودی را به رغم اضافه شدن ۹۹۱ هزار وسیله نقلیه در کشور احساس کردیم که در این حوزه در روند جانباختگان در یک میلیارد پیمایش از ۴۴ نفر به ۳۴ نفر کاهش داشتیم. در سال ۹۸، در ۱۰ هزار وسیله نقلیه از ۵.۱ نفر به ۴.۸ نفر کاهش یافت و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۲۰.۷ به ۲۰.۳ کاهش یافت و در شاخص کشته به کشته بدون توجه به متغییرهای تاثیر گذار ۱.۴ نیز کاهش ایجاد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۳ دستگاه در حوزه حوادث جاده ای نقش اصلی و مسئولیت دارند، گفت: در این میان نقش و مسئولیت ناجا، کمتر از ۱۹ درصد و سهم سایر سازمان ها ۸۱ درصد است.

هادیانفر کاهش تصادفات و سوانح، توسعه نظم و انضباط ترافیکی در راه و شهرها، تحول سیستمی، توسعه آموزش و فرهنگ ترافیک و توجه به معیشت و صیانت از کارکنان را از جمله راهبردهای ناجا در سال ۹۹ برشمرد و گفت:‌ در سالی که گذشت بیش از ۳۵ میلیون خدمت فقط توسط پلیس راهور ناجا به مردم ارائه شده که این یک افتخار برای ما به حساب می‌آید.

هادیانفر به استفاده از ظرفیتهای هوایی و پهبادی اشاره کرد که از موضوعات اصلی است که عملیات اجرایی آن در سمنان جاده امام رضا در ۹۰۰ کیومتر راه در هفته گذشته افتتاح شد و در سایر محورها توسعه می یابد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای توسعه هوشمندسازی نیز گفت: ارائه ۲۲ مورد خدمات پلیسی با استفاده از سامانه‌های هوشمند در دستور کار پلیس راهور ناجا قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 123490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha