کد خبر 123526
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
گاراژ جام مقدس، بهشت خودروها!

شاید كلیسا، دروازه یا مسیر عبور به بهشت باشد، اما به نظر نمی رسد كه بشود خودرو محبوب خود را با خود به بهشت برد.

به گزارش پرشین خودرو، بهشت خودروها، با زبان ادبیات می تواند استعاره زیبایی در یك متن باشد، اما اگر منظورمان به معنی واقعی كلمه، این باشد كه خودروها هم به بهشت می روند، در آن صورت خیلی عجیب است و نیاز به توضیح دارد. شاید وقتی كه عاشق سینه چاك خودرو باشید و بخواهید آن را با مذهب تان گره بزنید نتیجه كار همانی بشود كه «گاراژ جام مقدس» شده است. البته شاید این جا احتیاج به چند توضیح مختصر باشد، یكی «جام مقدس» یا Holy Grail، طبق افسانه‌های قرون وسطا جامی که عیسی در شام آخر به همراه حواریون خود از آن نوشید (و بعداً یوسف الرامی خون مسیح را در آن جمع کرد) جام مقدس نام دارد. برای این جام در افسانه‌ها خاصیتهای خارق العاده‌ای نوشته شده‌است ولی هنوز كسی آن را پیدا نكرده و جستن آن هم داستان بسیاری از فیلم های سینمایی است.

اما «گاراژ جام مقدس» نام كلیسایی است كه در پیتزبورگ شرقی در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد و حالا به جای آن كه معتقدان به دین مسیح را روزهای یكشنبه گرد هم جمع كند، تعدادی برند محبوب خودرو را در خود جای داده است. حالا معلوم نیست برای كلكسیونر آن این خودروها امر مقدسی به حساب می آیند، یا این كه خودرو را می توان به مسائل مذهبی گرد زد، یا این كه فضایی خالی و مناسب برای موزه خودرو بهتر از این پیدا نكرده اند، یا هر چه باشد، به این سادگی نمی توان به نیت برگزاركنندگان آن پی برد. البته این كار سابقه داشته برای مثال «بهشت خودروهای آكورای دهه 90» ولی آن جا وقتی صحبت از بهشت می شود، استعاره است از این كه انگار این تكه از زمین كه موزه این خودروها است تكه ای از بهشت است.

معمولا وقتی از «بهشت» به عنوان استعاره استفاده می شود، تعدادی خودروی عجیب و غریب و كم یاب و دست چین شده مثل 4 بوگاتی مانی خوش بین گرد هم آمده اند.

اما مالك گاراژ جام مقدس «مایك فانتو» است و یك وبسایت هم ایجاد كرده است. بر اساس اطلاعات این وبسایت، این كلیسا دیگر فعال نیست و اما به دلیل سبك معماری هم اجازه تخریب به آن داده نشده است. شاید با درآمدزایی از این طریق، این سبك معماری هم به حیات خود بیشتر ادامه بدهد.

البته این وبسایت و این گاراژ علاوه بر گردآوری خودروهای آنتیك و عجیب و غریب، و حفظ معماری مذهبی شاید یك هدف دیگر را هم دنبال می كند. در حقیقت این وبسایت به محل اطلاع رسانی برای یك باشگاه یا یك پاتوق یا یك محل گردآمدن افراد با طرز فكر های مشابه هم به حساب بیاید. چون «گاراژ جام مقدس» عضو هم می پذیرد. این كلیسای متروك اكنون به سیستم دوربین مداربسته 24 ساعته و سیستم اطفا حریق مجهز است. برای تمیز نگه داشتن خودروها، فضای خاصی ایجاد شده و برای گرد هم آمدن اعضا هم یك اتاق كنفرانس یا سالن انتظار هم تجهیز و تزئین شده است. در این وبسایت هزینه حق عضویت قید نشده و ساكنان و علاقه مندان باید حضوری به آن جا بروند و این سؤالات شان پاسخ بگیرد. در وبسایت این موضوع هم عنوان شده كه هنوز فضای خالی برای اضافه كردن خودرو وجود دارد.

منبع: سایپا

کد خبر 123526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha