مشکل تامین بالگرد برای اطفای حریق جنگل حل می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری گفت: خوشبختانه در مصوبه دولت و با همکاری وزارت دفاع مشکل مان برای تامین بالگرد در مناطقی که درگیر آتش می‌شوند، حل و از این پس به محض اعلام نیاز بالگرد اعزام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، مسعود منصور در حاشیه نشست روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در مراسم این روز جهانی ۴۴۸ پروژه بیابان زایی در ۱۲۷ هزار هکتار از کشور افتتاح خواهد شد.


وی ادامه داد: سال گذشته برای این کار اعتباری در حدود ۷۵۸۰ میلیارد ریال داشتیم و در ۱۲۱ هزار هکتار از اراضی کشور عملیات بیابان‌زدایی انجام شد. اعتبار ما در سال ۹۹ برای این کار ۲۶۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این بودجه از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و اکنون با وجود کاهش اعتبارات به حدود یک سوم در تلاش هستیم که سطح اجرای عملیات خود را کاهش ندهیم.


رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به این که ۱۴ میلیون هکتار از اراضی کشور جزو نقاط بحرانی بیابانی هستند تصریح کرد: اگر ما در مصرف خود و استفاده از طبیعت نکاتی را رعایت نکنیم آینده خوبی نخواهیم داشت.

 

بالگرد اطفای حریق

ریئس سازمان جنگل‌ها در ادامه درباره‌ وقوع حریق در جنگل‌های کشور طی روزهای اخیر گفت: خوشبختانه تجهیزات جدیدی تهیه شده است که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد مشکل اساسی ما عدم تامین بالگرد برای اطفای حریق بود که با مصوبه دولت این مشکل رفع شد و اکنون به محض این که اعلام نیاز به بالگرد کنیم برای ما اعزام می‌شود.

وی ادامه داد:۱۰ دستگاه سبد حمل آب برای بالگردها نیز تامین شده است . تاکنون نیز ۷۴۰ حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کشور داشتیم که حدود ۸۰۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی ما درگیر این آتش سوزی‌ها بوده است.

منصور در پایان با بیان این که بیشترین و طولانی‌ترین حریق ما در منطقه خاییز رخ داد، تصریح کرد: طی بازدیدهای اخیر این منطقه مشاهده شده است که آتش سوزی به تنه و تاج درخت آسیب‌های کمی وارد کرده است و عمده پوشش تخریب شده ما علوفه‌ها بود. با این وجود عملیات احیا برای این مناطق اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 123560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha