نصب شارژر خودرو در پارکینگ نیاز جدید خانواده‌ها

شارژ شبانه موبایل کم بود حالا شارژ شبانه خودرو هم به کارهای تکراری روزمره انسان ها اضافه شده و داشتن یک شارژر خودروی برقی در پارکینگ منزل یا محل کار به تدریج به یکی از نیازهای جدید خانواده ها تبدیل شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در شرایطی که بحث گسترش خودروهای برقی و جایگاه های شارژ مطرح است، موضوع داشتن شارژر در منزل و در پارکینگ محل کار اهمیت بیشتری پیدا کرده است.کمپانی خودروسازی فورد که از اواخر سال 2020،‌ محصول برقی پرهیاهوی خود یعنی ماخ-ایی Mach-E را به مشتریانش تحویل می دهد، فکر این موضوع را هم کرده که مردم بتوانند به راحتی هنگام استراحت شب،‌ خودروی خود را مثل موبایل به شارژر وصل کنند که فردای آن روز به «اضطراب پیمایش» دچار نشوند. [می پرسید اضطراب پیمایش چیست؟ خوب این که خودروی شما وسط راه نماند و شما مدام به عقربه دیجیتال روی داشبورد نگاه نکنید که آیا به جایگاه بعدی می رسید یا نه]. خوب البته این شارژرها مجانی روی خودرو نیست و باید جداگانه خریداری شوند و ضمن آن که باید این شارژرها در موقعیت مناسب در پارکینگ یا گاراژ منزل نصب شوند. قیمت شارژر به تنهایی پیش از محاسبه مالیات،‌ 799 دلار است و برای نصب باید جداگانه هزینه کنید. در آمریکا وبسایت آمازون،‌ بزرگترین خرده فروش اینترنتی دنیا خدمات نصب را هم برای مشتری انجام می دهد.


البته شاید بگویید تا به ما برسد،‌ به زمان بسیار زیادی نیاز دارد،‌ خوب حق دارید چون از 75 میلیون خودرویی که در سال 2019 به فروش رسید، فقط 2.1 میلیون دستگاه آن برقی بود و از کل خودروهای در حال تردد دنیا فقط 1 درصد آن برقی هستند. اما سیاست گذاران در کشورهای پیشرفته خواب جدیدی برای مردم دنیا دیده اند که تعبیر آن چند سالی طول می کشد و به تدریج دوره گذار از خودروهای بنزین سوز به سایر سوخت ها یا انرژی های جایگزین پررنگ تر و گسترده تر خواهد شد.


در ایالات متحده تا به امروز 13,500 جایگاه عمومی دسترسی به مکان شارژ خودرو ساخته شده است. برخی از خودروسازان مثل فورد با این جایگاه ها قرار داد دارند و شبکه ای از این جایگاه ها به دارندگان فورد خدمات می دهند که در اصطلاح به آن شبکه شارژ فورد پاس FordPass Charging Network می گویند. بر اساس قرارداد فورد،‌ مشتریان تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند.

 

شارژ خودروی برقی


کسانی که خودروی ماخ-ایی را خریداری کرده اند،‌ می توانند با مراجعه به نمایندگی فورد یا از راه فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید این جایگاه کنند و از همین حالا آماده باشند که وقتی خودرو به دست شان رسید،‌ خیالشان از بابت شارژ در منزل راحت باشد. آمازون هم خدمات در منزل دارد و برای نصب این شارژر تکنسین برق می فرستد که خیال مشتری را از بابت ایمنی راحت کند. برای نصب این شارژر نیاز به یک پریز مخصوص 240 ولت استاندارد با کابل مخصوص است.

طبق قرارداد فورد با شرکت های برق در آمریکا، دارندگان محصول شاسی بلند ماخ-ایی در شبکه فورد پاس، از 250 کیلووات ساعت شارژ رایگان در جایگاه های شارژ خودروهای برقی برخوردار می شوند. این مقدار برای یک خودرو با پیمایش استاندارد حدود 5 بار خواهد بود و با هر بار شارژ خودرو می تواند 210 تا 230 مایل (336 تا 368 کیلومتر) بپیماید. برخی از خودروهای جدید بین 250 تا 300 مایل پیمایش دارند که در آن صورت 250 کیلووات رایگان فقط به اندازه سه بار شارژ کفاف می دهد.

کمپانی فورد صاحب این شبکه 13,500 جایگاه شارژ در سراسر آمریکا نیست، بعد از آن که هر مشتری 250 کیلووات رایگان قرارداد فورد را مصرف می کند،‌ باید به ازای هر بار شارژ در این شبکه [مثل جایگاه بنزین] به جایگاه دار پول بدهد. این مبلغ در ایالت های مختلف در آمریکا و در کشورهای مختلف دنیا فرق دارد و یکسان نیست.

منبع: سایپا

کد خبر 123563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha