کد خبر 123565
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
 70 میلیارد وجه استرداد بلیت در جیب سودجویان

مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه برخی ایرلاین‌ها حدود 70 میلیارد تومان پول مردم را در زمینه استرداد بلیت به دلیل شیوع کرونا و لغو پروازها پرداخت نکرده‌اند، گفت: قوه قضائیه و سازمان تعزیرات باید به این موضوع ورود کنند.

به گزارش پرشین خودرو، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، درباره موضوع استرداد بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها به دلیل لغو پروازها و شیوع کرونا اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 70 میلیارد تومان، به دلیل اینکه ایرلاین‌ها از استرداد بلیت ممانعت می‌کنند،سرگردان است.

وی افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان مربوطه اعلام می‌کنند که ایرلاین‌ها حدود 99 درصد پول مردم را در زمینه استرداد بلیت پرداخت کرده‌اند در حالی که این چنین نیست.

مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ادامه داد: مسؤولان باید به جای شوآف و فرافکنی آمار درست ارائه دهند و اگر پول بلیت مردم، استرداد شده اسناد آن را منتشر کنند.


رفیعی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به دلیل پرداخت نشدن هزینه استرداد بلیت سفرشان توسط ایرلاین‌ها گلایه‌مند هستند، گفت: از قوه قضائیه، تعزیرات و سازمان هواپیمایی کشور درخواست داریم هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود یابند و تکلیف پول‌های سرگردان را برای مردم مشخص کنند.

 

بلیت هواپیما


وی با بیان اینکه متأسفانه برخی شرکت‌ها با گردن‌کشی پول مسافران را پرداخت نمی‌کنند، گفت:تعدادی از ایرلاین‌ها ‌در این شرایط بخشنامه منتشر می‌کنند که پول را به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌توانند پرداخت کنند و توانایی پرداخت استرداد بلیت را ندارند. در حالی که با این پول به نوعی کاسبی راه‌ انداخته‌اند و مسیر اذهان را منحرف می‌کنند تا کسی متوجه نشود.

مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: برخی از هتل‌ها نیز هزینه رزروی که مسافران قبل از ایام کرونا پرداخته کرده‌اند را هنوز استرداد نکرده که البته این مشکل در هتل‌های داخلی بسیار اندک است ولی در زمینه هتل‌های خارجی مردم با مشکل مواجهند و باید مقام‌های مسؤول هر چه سریع‌تر به این موضوعات رسیدگی کنند.

رفیعی گفت: هرچند مسؤولیت من در کشور اجرایی نیست ولی با این وجود بارها اعلام کرده‌ام که پول مردم دست دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ایرلاین‌ها مانده است و در این زمینه سودجویی شده و مسؤولان باید سریع‌تر رسیدگی کنند.

منبع: فارس

کد خبر 123565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha