کد خبر 123573
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
رونمایی از نسل جدید لکسوس IS برای سال ۲۰۲۱

مدل ۲۰۲۱ از خودروی اسپرت و کامپکت لکسوس با کد IS، چهره‌ی جدید و جذاب‌تر نسبت به مدل قبلی خواهد داشت. این محصول، همچنان روی پلتفرم تویوتا N با پیشرانه‌های ۲ لیتر توربوشارژ و ۳/۵ لیتر تنفس طبیعی تولید می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، اولین مدل لکسوس IS در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. این خودرو ژاپنی، با سابقه‌ی بیش از دو دهه، سال آینده نسل چهارم خود را تجربه خواهد کرد. لکسوس IS، با بدنه کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر نسبت به مدل ES ( دارای پلتفرم تویوتا کمری) عرضه می‌شود. یکی از خودروهای اختصاصی تویوتا برای بازار ژاپن، آلته‌زا (Altezza) نام دارد که همواره، اساس ساخت لکسوس IS بوده است.

نسل سوم IS که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، در مقایسه با مدل قبلی آنچنان متفاوت و انقلابی عمل کرد که تعدادی از طرفداران خود را از دست داد. حالا با معرفی مدل ۲۰۲۱ می‌توان نتیجه گرفت، طراحان لکسوس ضمن وفاداری به زبان طراحی شرکت سازنده، محصولی جذاب‌تر و نزدیک به سلیقه‌ی عمومی ارائه کرده‌اند؛ چراکه سبک بدنه‌ی اسپرت‌های کامپکت مثل لکسوس IS با هدف جلب توجه خریداران جوان و علاقه‌مند خودروهای پرسرعت با سطح متوسطی از امکانات لوکس ساخته می‌شود.


در نمای رو‌به‌رو، همچنان حالت آرواره‌ای با جلوپنجره‌ی عظیم دیده می‌شود. خبر خوب اینکه، لکسوس IS مدل ۲۰۲۱ شباهت زیادی به LC 500 پیدا کرده است که سال ۲۰۱۸ معرفی شد و تحسین کارشناسان را در طراحی بدنه، برانگیخت. نسل حدید IS دارای حالتی صاعقه‌ شکل و شبیه Z در چراغ‌های اصلی است که برای روشنایی روز استفاده خواهد شد. هماهنگ با این ترفند خلاقانه، جلوپنجره و آینه بغل هم دارای ادوات نقره‌ای رنگ هستند.

 

لکسوس IS

درنمای پشت، باز هم شباهت‌هایی بین IS و LC 500 دیده می‌شود با این تفاوت که، IS دارای پیوستگی بین چراغ‌های عقب است. حجم‌دهی در سراسر بدنه، خصوصا درهای عقب و مجموعه ادوات فلزی پشت خودرو، بسیار چشم‌نواز و هنرمندانه به‌نظر می‌رسند. بالچه‌ی کوچک روی درپوش صندوق و اگزوزهای دوگانه در طرفین سپر، ویژگی‌های اسپرت IS مدل ۲۰۲۱ را تکمیل می‌کنند.

در فضای داخلی نسل جدید IS، تفاوتی شگفت‌انگیز نسبت به مدل قبلی دیده نمی‌شود. نمایشگر لمسی ۸ اینچی، مشابه گذشته است؛ اما ۷/۵ سانتی‌متر به راننده نزدیک‌تر شده است تا کاربرپسندتر شود؛ ضمن اینکه نمونه‌ی ۱۰/۳ اینچ برای علاقه‌مندان آپشن‌های لوکس، قابل سفارش خواهد بود. در تمامی نسخه‌ها، رابط اپل کارپلی، اندرویداتو و آمازون الکسا، ساعت عقربه‌ای و صفحه‌ لمسی (تاچ پد) نیز وجود دارند.

 

لکسوس IS


نسل جدید IS مثل مدل قبلی دارای دو نوع پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربو و ۳/۵ لیتر تنفس طبیعی است که در سه مدل با قدرت‌های متفاوت عرضه می‌شود. ارزان‌ترین نسخه با موتور ۲ لیتر چهار سیلندر، ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو با کد IS 300، فاقد نسخه‌ی دو دیفرانسیل است اما مثل دیگر محصولات لکسوس دارای جعبه‌دنده خودکار خواهد بود.

لکسوس IS 300 AWD مجهز به پیشرانه‌ی V6 با حجم موتور ۳/۵ لیتر، قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر دارد؛ درحالی‌که مدل پرچم‌دار با کد IS 350 دارای ۳۱۱ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتن‌متر است. لکسوس IS 350 مجهز به انتقال نیروی دیفرانسیل عقب، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵/۶ ثانیه خواهد داشت و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. این خودرو با تجهیزات دو دیفرانسیل نیز قابل خرید خواهد بود.

نسل جدید IS اواخر سال جاری میلادی تولید خواهد شد. این محصول باتوجه‌به عدم تغییر پیشرانه‌ها، احتمالا مثل سال‌های گذشته با آستانه قیمت ۳۲ هزار دلار به بازار جهانی می‌رسد.

مشخصات فنی دقیق انواع خودروهای جدید و قدیمی لکسوس، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز ژاپنی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

منبع: زومیت

کد خبر 123573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha